آی‌سی‌تی نیوز – گزارشات حاکی از آن است که یک گروه هکری با هدف باجگیری توانسته است به بسیاری از زیرساخت‌های مهم اقتصادی و مالی آمریکا حمله کند. به گزارش فارس به نقل از اویل پرایس، اداره تحقیقات فدرال آمریکا موسوم به اف بی آی هشدار داد یک گروه هکری با هدف باج‌گیری به زیرساخت‌های […]

آی‌سی‌تی نیوز – گزارشات حاکی از آن است که یک گروه هکری با هدف باجگیری توانسته است به بسیاری از زیرساخت‌های مهم اقتصادی و مالی آمریکا حمله کند.

به گزارش فارس به نقل از اویل پرایس، اداره تحقیقات فدرال آمریکا موسوم به اف بی آی هشدار داد یک گروه هکری با هدف باج‌گیری به زیرساخت‌های مالی و اقتصادی این کشور حمله کرده است.

این حمله توسط گروه موسوم به «بلک بایت» انجام شده و در قالب آن به تاسیسات دولتی و زیرساخت های مالی و همچنین زیرساخت‌های حیاتی در حوزه تامین مواد غذایی و محصولات کشاورزی آمریکا حمله شده است.

اف بی آی اعلام کرده که گروه بلک وایت به هر جایی که نفوذ کرده با به جا گذاشتن یک یادداشت و لینک پرداخت قربانیان را به سمت پرداخت باج هدایت می‌کرده است.

گفته می‌شود این گروه با استفاده از یک حفره امنیتی در سرور اکسچنج مایکروسافت برای نفوذ به شبکه ها استفاده کرده‌اند.

موسسه تک کرانچ اعلام کرده که کارشناسان حوزه سایبری می‌گویند گروه براک بلک بایت تا پیش از این خیلی در حوزه حملات سایبری فعال نبوده اما طی ماه‌های گذشته شاهد افزایش حملات از سوی این گروه هکری هستیم.

آمارهای ارائه شده حاکی از آن است که اتفاقاً بسیاری از نهادهای آمریکا در ماه‌های گذشته مورد حمله این گروه هکرها قرار گرفته و حتی به آنها باج هم پرداخت کرده‌اند تا اطلاعاتشان لو رود.

طی سال گذشته زیرساخت های حوزه انرژی در آمریکا یکی از اهداف اصلی حملات سایبری بودند به گونه که فقط در یک مورد هکرها به خط لوله کلونیال که سوخت ایالت های شرقی آمریکا را توزیع می‌کند حمله کردند و برای مدتی بنزین و گازوئیل در تعداد زیادی از ایالت‌های این کشور کمیاب شد.

در همین حمله هکرها ۵ میلیون دلار باج گرفتن که گفته می‌شود افرادی که توانسته بخشی از آن را باز پس گیرند.