حمله اطلاعاتی گوگل علیه روسیه
حمله اطلاعاتی گوگل علیه روسیه
یک سازمان اطلاعاتی روسیه می‌گوید گوگل به‌طور مستقیم در حمله اطلاعاتی علیه این کشور دخالت دارد.

به گزارش سایبربان؛ یکاترینا میزولینا(Yekaterina Mizulina)، مدیر شرکت لیگ اینترنت ایمن (Safe Internet League) و عضو اتاق مدنی روسیه روز سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرگزاری تاس گفت: متخصصان شرکت لیگ اینترنت ایمن دخالت مستقیم گوگل در کمپین اطلاعاتی علیه روسیه که پس از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین در وب آشکار شد را فاش کردند.

وی افزود: متخصصان ما اعلام می‌کنند که گوگل مستقیماً در حمله اطلاعاتی به روسیه دخالت دارد. هم با کمک متخصصانی که به‌نوعی با این شرکت در ارتباط هستند و هم با کمک ابزارهای مختلف با ماهیت فنی که این شرکت برای تبلیغ دروغ‌های مختلف، نقض درخواست‌ها ازجمله در نتایج جستجو و در بالای ویدیوهای یوتیوب استفاده می‌کند.

به گفته میزولینا مشتریان این کمپین اطلاعاتی، سازمان‌هایی از سراسر جهان هستند. او ادامه داد: اکنون می‌توان مستقیماً گفت که مشتریان حمله اطلاعاتی علیه روسیه، سرویس‌های اطلاعاتی غربی، سازمان‌های غیردولتی و غیرانتفاعی غربی، آژانس‌های بزرگ رسانه‌ای و تعدادی از شبکه‌های اجتماعی هستند که شامل ایالات‌متحده، انگلیس، کانادا، لهستان، کشورهای ناتو و اتحادیه اروپا و البته اوکراین می‌شود. ما می‌توانیم حضور پنتاگون با نمایندگی فرماندهی سایبری ایالات‌متحده، حضور آژانس امنیت ملی، آژانس رسانه‌های جهانی ایالات‌متحده را مشاهده کنیم.

کارشناسان شرکت مذکور تخمین می‌زنند که تاکنون بیش از ۲٫۸ میلیارد دلار برای حمله اطلاعاتی علیه روسیه هزینه شده است.

شرکت لیگ اینترنت ایمن بزرگ‌ترین و معتبرترین سازمان روسی است که با محتوای خطرناک وب مبارزه می‌کند. هدف این شرکت از بین بردن محتوای خطرناک از طریق اقدامات جامعه توسط متخصصان فناوری اطلاعات، عوامل بخش خصوصی و کاربران عادی اینترنت است.