آی‌سی‌تی نیوز – طبق تخمین ها هزینه جایگزین کردن تجهیزات مخابراتی چینی در شبکه آمریکا به میزان قابل توجهی افزایش یافته و حدود ۵.۶ میلیارد دلار است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، جسیکا روزنورسل رییس کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا(FCC) در جلسه ای به نمایندگان کنگره اعلام کرد تهیه کنندگان سرویس های مخابراتی […]

آی‌سی‌تی نیوز – طبق تخمین ها هزینه جایگزین کردن تجهیزات مخابراتی چینی در شبکه آمریکا به میزان قابل توجهی افزایش یافته و حدود ۵.۶ میلیارد دلار است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، جسیکا روزنورسل رییس کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا(FCC) در جلسه ای به نمایندگان کنگره اعلام کرد تهیه کنندگان سرویس های مخابراتی خواهان باز پرداخت ۵.۶ میلیارد دلار هزینه برای حذف و جایگزین کردن تجهیزاتی هستند که دولت آمریکا آنها را بی اعتبار و بدون امنیت می داند.

کمیسیون فدرال ارتباطات در سپتامبر ۲۰۲۰ میلادی تخمین زده بود این اقدام حدود ۱.۸ میلیارد دلار هزینه دارد. در دسامبر ۲۰۲۰ نیز کنگره آمریکا ۱.۹ میلیارد دلار برای این امر اختصاص داد.

اما روزن ورسل روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد کمیسیون فدرال ارتباطات بیش از ۱۸۱ درخواست از اپراتورهایی دریافت کرده که قصد دارند تجهیزاتی از شبکه هایشان حذف کنند که خطر امنیت ملی به حساب می آیند. او در این باره گفت: مشتاق همکاری با کنگره هستم تا تضمین شود بودجه لازم برای انجام این برنامه وجود دارد. به این ترتیب اهداف کنگره برای پیشرو بودن آمریکا در حوزه امنیت ۵G تضمین می شود.

پس از افزایش نگرانی ها درباره آنکه اپراتورهای مخابراتی شبکه های ۵G خود را با تجهیزات چینی می سازند، «برنامه بازپرداخت زنجیره تامین» ارائه شد.

این برنامه برای بازپرداخت هزینه های حذف تجهیزات و سرویس شرکت های چینی از شبکه، به تهیه کنندگان سرویس های مخابراتی آمریکایی اجرا می شود.