جنگ سایبری آمریکا و چین به مراکز علمی کشیده شد
جنگ سایبری آمریکا و چین به مراکز علمی کشیده شد
مدرسه لوس‌آنجلس، دومین مدرسه بزرگ آمریکا و برخی از مدارس چین هدف حملات باج افزاری قرار گرفتند.

به گزارش سایبربان؛ منطقه یکپارچه مدرسه لس‌آنجلس موسوم به (LAUSD)، دومین مدرسه بزرگ در ایالات‌متحده، مورد حمله باج افزاری قرار گرفته و خدمات این مجموعه مختل شده است.

در ابتدا این حمله توسط LAUSD به‌عنوان مشکلات فنی توصیف شد تا اینکه بعداً به‌عنوان یک حمله باج افزاری فاش شد. نوع باج افزار مورد استفاده مشخص نشده است. مدرسه یادشده ماهیت این حمله را جنایی توصیف کرد و اعتراف کرد که اختلال قابل‌توجهی ایجاد کرده است.

اختلالات در شبکه شامل دسترسی به ایمیل، سیستم‌های کامپیوتری و برنامه‌ها بوده است. این مدرسه ادعا می‌کند که هیچ شماره تأمین اجتماعی یا اطلاعات پزشکی در این حمله به سرقت نرفته، اما دسترسی به برخی اطلاعات شخصی را رد نکرد.

درنتیجه این حمله، از همه دانش‌آموزان و کارمندان خواسته شد تا رمز عبور خود را تغییر دهند.

منطقه یکپارچه مدارس لس‌آنجلس بزرگ‌ترین سیستم مدرسه دولتی در کالیفرنیا و دومین منطقه بزرگ مدارس دولتی در ایالات‌متحده است.

پیش‌تر چین اعلام کرده بود که آژانس امنیت ملی آمریکا با انجام ده ها هزار حمله سایبری از مراکز علمی و دانشگاه هوافضای نورث وسترن پلی‌تکنیکال این کشور جاسوسی سایبری می‌کند.

اما این کشمکش سایبری به اینجا ختم نشد و به‌تازگی متیو استینسون (Matthew Stinson) خبرنگار پایگاه فوربز در توییتر خود نوشت چندین مدرسه در چین، ازجمله تیانجین، مورد حمله هکرهایی قرار گرفتند که کلاس‌های آنلاین را در پلتفرم Tencent Meeting هک کردند و مطالب آموزشی را با محتوای مبتذل جایگزین کردند.