جدایی غول‌های مخابرات روسیه از شبکه تبادل اینترنت لندن
جدایی غول‌های مخابرات روسیه از شبکه تبادل اینترنت لندن

آی‌سی‌تی نیوز – شبکه تبادل اینترنت لندن غول‌های مخابراتی روسیه را از خود جدا کرد. به گزارش سایبربان؛ هیئت‌مدیره شبکه تبادل اینترنت لندن (LINX) اعلام کرد دو شرکت بزرگ مخابرات روسیه به نام‌های مگافون (Megafon) و روس‌تلکوم (Rostelecom) را به علت اوضاع پیش‌آمده در اوکراین از نقطه تبادل جدا می‌کند. این اقدام لینکس لازم‌الاجرا شده […]

آی‌سی‌تی نیوز – شبکه تبادل اینترنت لندن غول‌های مخابراتی روسیه را از خود جدا کرد.
به گزارش سایبربان؛ هیئت‌مدیره شبکه تبادل اینترنت لندن (LINX) اعلام کرد دو شرکت بزرگ مخابرات روسیه به نام‌های مگافون (Megafon) و روس‌تلکوم (Rostelecom) را به علت اوضاع پیش‌آمده در اوکراین از نقطه تبادل جدا می‌کند.

این اقدام لینکس لازم‌الاجرا شده و هیئت‌مدیره در حال بررسی دیگر مشتریان روس است که با مگافون و روس‌تلکوم در ارتباط هستند. شرکت‌های ام‌تی‌اس (MTS)، ترانس‌تلکوم (TransTelecom) و ویمپل‌کوم (PJSC VimpelCom) از دیگر مشتریان هستند.

شرکت مگافون در این خصوص اعلام کرده است طی چند سال گذشته، ترافیک اینترنت عبوری از لینکس به میزان قابل‌توجهی کاهش‌یافته است:

اواخر سال گذشته ما برنامه‌ریزی کردیم در سال ۲۰۲۲ به همکاری خود با این سازمان پایان دهیم و توزیع مجدد سیستماتیک ترافیک را آغاز کردیم. مسدودشدن فعلی سرویس بر کیفیت خدمات ارائه‌شده تأثیری نخواهد داشت.

شرکت روس تلکوم دراین‌باره گزارش داد که تبادل ترافیک از طریق لینکس کم بوده و ضرر آن برای شرکت جدی نیست:

این به‌هیچ‌وجه بر کار با منابع اینترنتی روسیه تأثیر نمی‌گذارد. روس‌‌تلکوم عملکرد پایدار زیرساخت دیجیتال و شبکه‌های ارتباطی را برای ارائه مطمئن خدمات و سرویس‌ها به تمام دسته‌های مشتریان، ازجمله دسترسی به اینترنت و تبادل ترافیک را تضمین می‌کند. این شرکت دارای ذخایر و مسیرهای جایگزین برای تبادل ترافیک با بسترهای خارجی است.