تیم امنیت سایبری پاکستان ناتوان است
تیم امنیت سایبری پاکستان ناتوان است
دولت پاکستان تیم امنیت سایبری خود را «ناتوان» خواند.

به گزارش سایبربان؛ کمیته پارلمانی پاکستان آژانس امنیت سایبری خود را «ناتوان» نامید.

این ارزیابی سدسازی به‌وسیله کمیته دائمی فناوری اطلاعات و مخابرات پاکستان در جلسه برگزار شده برای اطلاع‌رسانی اعضای کمیته در مورد عملکرد وزارت فناوری اطلاعات و مخابرات این کشور، ارائه شد.

گزارش جلسه کمیته شامل بیانیه بدین صورت است : «این کمیته از عملکرد برخی بخش‌های وزارت به‌ویژه عملکرد واحد امنیت سایبری ابراز ناخرسندی کرد. کمیته به وزارت فناوری اطلاعات و مخابرات دستور داد تا به بی‌کفایتی واحد امنیت سایبری رسیدگی کند.»

کارشناسان نمی‌دانند که آیا کمیته به یک شکست خاص اشاره می‌کند یا فقط از اینکه چندین وب‌سایت دولتی اخیراً حملات «DDoS» را تجربه کرده‌اند یا پاکستان با سطوح بالایی از جرایم سایبری روبرو شده، ناراضی است.

خبرگزاری پاکستانی تک جویس (Techjuice) گزارش داد که باز بلوچ (Baz Baloch)، عضو کمیته، از این جلسه استفاده کرد تا ادعا کند که هیئت ملی درآمد، که اطلاعات شخصی همه شهروندان را در اختیار دارد، اخیراً ۲ بار مورد حمله قرار گرفته است. ثبت نتوانسته شواهد بیشتری در مورد این ادعا پیدا کند، اما اگر درست باشد، کمیته مطمئناً دلایلی برای شکایت دارد.

زمان بیانیه کمیته نیز قابل توجه به نظر می‌رسد، زیرا یک روز قبل از روز دفاع پاکستان، بزرگداشت سالانه نیروهای مسلح این کشور، برگزار شد.

در این جلسه همچنین توسعه بیشتر قوانین بازنگری شده امنیت سایبری و رسانه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت. پاکستان با سرویس‌های رسانه‌های اجتماعی مبارزه شدیدی داشته و اغلب پس از مخالفت با محتوایی که در سایت‌ها ظاهر می‌شود، حضور محلی آنها را ممنوع می‌کند. مردم پاکستان اغلب به محتوایی اعتراض دارند که انتقادی از اسلام است، اما گاهی اوقات به مطالبی که مقامات دولتی را مورد انتقاد قرار می‌دهد نیز اعتراض می‌کنند.

نمایندگان مجلس پاکستان بررسی خواهند کرد که آیا قوانین فعلی رسانه‌های اجتماعی مرتبط هستند یا خیر و به‌روزرسانی‌ها را در نظر خواهند گرفت.

علاوه بر این، کمیته نارضایتی خود را از تلاش‌ها برای بازسازی زیرساخت‌های مخابراتی پس از سیل‌های شدید اخیر که حدود یک سوم پاکستان را تحت تأثیر قرار داد، ابراز کرد.