آی‌سی‌تی نیوز – شرکت توئیتر از اقدام قضایی علیه دولت آلمان به علت صدور یک حکم دادگاه خبر داده است. بر اساس این حکم توئیتر باید برخی از محتواها را به سرعت پاک کند. به گزارش فارس به نقل از رویترز، دادگاهی در آلمان روز دوشنبه تایید کرد که توییتر علیه قانونی که از روز […]

آی‌سی‌تی نیوز – شرکت توئیتر از اقدام قضایی علیه دولت آلمان به علت صدور یک حکم دادگاه خبر داده است. بر اساس این حکم توئیتر باید برخی از محتواها را به سرعت پاک کند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، دادگاهی در آلمان روز دوشنبه تایید کرد که توییتر علیه قانونی که از روز سه شنبه در آلمان لازم الاجرا می شود، شکایتی تنظیم کرده و به جریان انداخته است.

قانون یادشده این شبکه اجتماعی را موظف می کند تا محتوای مجرمانه را به سرعت مسدود یا حذف کند و جرایم جنایی بسیار جدی را به پلیس گزارش دهد. توئیتر معتقد است این قانون دارای برخی نقاط ابهام است.

شکایتی که در دادگاه اداری کلن ارائه شده، یک ماده از قانون مربوط به انتشار سخنان نفرت انگیز در آلمان را به چالش می کشد . توییتر می گوید مصوبه جدید موجب می شود اطلاعات کاربران قبل از اینکه مشخص شود آیا جرمی مرتکب شده اند یا خیر به مجریان قانون منتقل شود و این امر امنیت و حریم شخصی افراد را به خطر می اندازد.

پیش از این فیس بوک و گوگل هم بر علیه قانون یادشده به دادگاه شکایت کرده و خواستار لغو آن شده بودند. یکی از سخنگویان توییتر گفت: ما نگران این هستیم که قانون مذکور منجر به تجاوز به حقوق اساسی شهروندان شود.