تهدید شرکت متا برای کنگره آمریکا
تهدید شرکت متا برای کنگره آمریکا
آی سی تی نیوز - شرکت متا تهدید کرد در صورت تصویب قانونی در کنگره آمریکا، اخبار را از پلتفرمش حذف می کند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، منابع آگاه فاش کرده اند قانونگذاران در آمریکا در نظر دارند قانون «رقابت و حفظ ژورنالیسم» را به لایحه دفاعی سالانه اضافه کنند تا به این ترتیب به رسانه های محلی کمک کنند.

اندی استون سخنگوی متا در توئیتی اعلام کرد: در صورتیکه قانون وضع شود به جای تن دادن به مذاکرات اجباری دولت که به طور ناعادلانه هرگونه ارزشی که ما از طریق افزایش ترافیک و حق اشتراک برای رسانه های خبری فراهم می کنیم را نادیده می گیرد، مجبور به حذف اخبار خواهیم شد.

او در ادامه افزود: قانون پیشنهادی این نکته را در نظر نگرفته که ناشران اخبار خودشان محتوا را در پلتفرم قرار می دهند زیرا در نهایت از چنین فرایندی سود می برند.

«نیوز مدیا آلیانس» یک گروه تجاری نماینده ناشران روزنامه ها از کنگره آمریکا خواسته تا قانونی به لایحه دفاعی اضافه کنند زیرا روزنامه های محلی نمی توانند چند سال دیگر سواستفاده شرکت های بزرگ فناوری را تحمل کنند. اگر کنگره به سرعت عمل نکند، شبکه های اجتماعی جایگزین روزنامه های محلی خواهند شد.

اما بیش از ۱۲ گروه از جمله «آمریکن سیویل لیبرتی یونیون» و « اتحادیه صنعت رایانه و ارتباطات» دیروز از کنگره خواسته اند لایحه مذکور را تصویب نکند زیرا نوعی معافیت آنتی تراست نامتناسب برای ناشران اخبار فراهم می کند. همچنین این گروه ها معتقد هستند در قانون پیشنهادی ذکر نشده سرمایه های به دست آمده از طریق مذاکرات به خبرنگاران پرداخت می شود یا خیر.

این درحالی است که سال گذشته قانون مشابهی در استرالیا و سپس در کانادا وضع شد. نیوزلند نیز تصمیم دارد در این زمینه قانونی وضع کند.