تعهد چین به حفظ حریم خصوصی در یوان دیجیتال
تعهد چین به حفظ حریم خصوصی در یوان دیجیتال
یک مقام ارشد بانک مرکزی چین اعلام کرد: نسبت به حریم خصوصی افرادی که از یوان دیجیتالی استفاده می‌کنند، متعهد است و از اطلاعات شخصی مشتریان حفاظت می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، رسانه های دولتی به نقل از یک مقام ارشد بانک مرکزی چین گفتند که این کشور به طور کامل به حفظ حریم خصوصی احترام می گذارد و از اطلاعات شخصی افراد در استفاده از یوان دیجیتال محافظت می کند.

مو چانگچون، مدیرکل مؤسسه تحقیقات ارز دیجیتال بانک مرکزی گفت که ناشناس بودن محدود یکی از ویژگی های کلیدی یوان دیجیتال است و اشاره کرد که این امر تراکنش های ناشناس را تضمین می کند.

سکیوریتس تایمز به نقل از مو نوشت: از سوی دیگر، چین همچنین از فعالیت‌های غیرقانونی از جمله پولشویی، تامین مالی تروریسم و ​​فرار مالیاتی جلوگیری و با آن مبارزه کرده و نیاز به امنیت مالی را حفظ می‌کند.

وی گفت: بانک خلق چین در توسعه و انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) پیشتاز است. ارز e-CNY جایگزینی قابل ردیابی برای اسکناس و سکه خواهد بود. سایر بانک ها نیز به دنبال توسعه CBDC برای مدرن کردن سیستم های مالی خود، جلوگیری از رقابت با ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین و سرعت بخشیدن به پرداخت های داخلی و بین المللی هستند.

وی گفت: تلاش‌های چین از پیشرفته‌ترین تلاش‌ها در سطح جهانی در حوزه ارزهای دیجیتال است. این کشور در سال‌های اخیر طرح‌های آزمایشی و سناریوهای پرداخت مختلف را اجرا کرده است.

مو همچنین گفت که e-CNY که نسخه دیجیتال ارز فیات صادر شده توسط PBOC است، می تواند برای خرید هر چیزی که با اسکناس و سکه قابل خرید باشد استفاده شود.

وی گفت: با اسکناس و سکه می توان طلا خرید و قابل تبدیل به ارز خارجی هستند، e-CNY نیز همینطور است.

در ماه می، برخی از شهرها پول نقد دیجیتالی رایگان را برای احیای مصرف و کمک به کسب و کارهایی که از محدودیت های کرونا آسیب دیده بودند، توزیع کردند.