آی‌سی‌تی نیوز – کلاه‌برداران سایبری فناوری‌های جدید بانکی را برای نفوذ تست می‌کنند. به گزارش سایبربان؛ کلاه‌برداران سایبری اولین کسانی هستند که فناوری‌های جدید بانکی را تست می‌کنند و به‌سرعت با نوآوری‌ها سازگار می‌شوند و روش‌های جدیدی را برای فریب مشتریان مؤسسات اعتباری ابداع می کنند. بر اساس نظرسنجی‌هایی که تاس از بانک‌های روسیه همچون گازپروم […]

آی‌سی‌تی نیوز – کلاه‌برداران سایبری فناوری‌های جدید بانکی را برای نفوذ تست می‌کنند.
به گزارش سایبربان؛ کلاه‌برداران سایبری اولین کسانی هستند که فناوری‌های جدید بانکی را تست می‌کنند و به‌سرعت با نوآوری‌ها سازگار می‌شوند و روش‌های جدیدی را برای فریب مشتریان مؤسسات اعتباری ابداع می کنند.

بر اساس نظرسنجی‌هایی که تاس از بانک‌های روسیه همچون گازپروم بانک، روس بانک و رایفایزنبانک انجام داده، کلاه‌برداران به‌سرعت به ظهور نوآوری‌ها واکنش نشان می‌دهند. آن‌ها اولین افرادی هستند که به شناسایی آسیب‌پذیری‌های فناوری‌های جدید بانکی می‌پردازند و برای تطبیق طرح‌های قدیمی و توسعه طرح‌های جدید برای فریب مشتریان بانکی اخبار و رویدادها را رصد می‌کنند.

آلِکسِی پلیِشکوف، معاون دپارتمان حفاظت اطلاعات گازپروم بانک روسیه دراین‌باره می‌گوید تجربه نشان می‌دهد اصلی‌ترین و کنجکاوترین تست کنندگان فناوری‌های جدید مالی، اغلب خود کلاه‌برداران سایبری هستند. هنگامی‌که یک محصول وارد بازار می‌شود، این کلاه‌برداران هستند که به‌عنوان اولین نفر به سیستم‌ها/پورتال/اینترفیس وصل می‌شوند و سعی می‌کنند آسیب‌پذیری‌های روز صفر را در الگوریتم‌ها یا فناوری‌ها شناسایی کنند.

به باور وی، هر چه زودتر کلاه‌برداران این کار را انجام دهند، زودتر از اقدامات خود سود خواهند برد و تا زمانی که سازنده سیستم جدید خطاها را شناسایی و از بین نبرده، مدت بیشتری می‌توانند از این آسیب‌پذیری سوءاستفاده کنند.

میخائیل ایوانوف، مدیر دپارتمان امنیت اطلاعات روس بانک نیز در این خصوص معتقد است که مهاجمان بسیار سریع برنامه‌های موجود را تطبیق داده و برای کلاه‌برداری از شهروندان روش‌های جدیدی را ابداع می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، قبل از تعطیلات سال نو یا در جمعه سیاه، با افزایش تراکنش‌های شهروندان، کلاه‌برداران از سناریوهای مختلفی استفاده می‌کنند و آن‌ها را با موقعیت وفق می‌دهند.

الکساندر ماتیچِف، رئیس بخش مقابله با کلاه‌برداری سایبری رایفایزنبانک نیز بر این باور است که با ظهور فناوری‌های جدید اغلب سناریوهای کلاه‌برداری جدید علیه افرادی به وجود می‌آیند که نمی‌دانند این فناوری‌ها چگونه عمل می‌کنند. بنابراین، بایستی از محتوای منابع رسمی استفاده کرد تا به درک درستی از ساختار هر فناوری جدید رسید و به پیشنهادهای نامفهوم اعتماد نکرد.