آی‌سی‌تی نیوز – کمیته قضایی سنای مجلس آمریکا رای به تایید لایحه ای داد که قدرت فروشگاه های اپ غول های فناوری، به خصوص گوگل و اپل را در بازار کنترل می کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این لایحه با پشتیبانی ریچارد بلومنتال و مارشا بلک برن، سناتورهای دموکرات ارائه شده […]

آی‌سی‌تی نیوز – کمیته قضایی سنای مجلس آمریکا رای به تایید لایحه ای داد که قدرت فروشگاه های اپ غول های فناوری، به خصوص گوگل و اپل را در بازار کنترل می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این لایحه با پشتیبانی ریچارد بلومنتال و مارشا بلک برن، سناتورهای دموکرات ارائه شده بود، اجازه نمی دهد فروشگاه های بزرگ اپلیکیشن، تهیه کنندگان نرم افزار را وادار به استفاده از سیستم های پرداخت شان کنند.

بلومنتال نیز در سخنانش با اشاره به کمیسیون ۳۰ درصدی که اپل و گوگل برای خرید اپ و همچنین عضویت در اپلیکیشن ها دریافت می کنند، گفت: این نشانه ای از قدرت انحصاری است و قیمت ها را برای کاربران افزایش می دهد.

بلک برن نیز مدیران ارشد اجرایی شرکت های فناوری در سیلیکون ولی را به تکبر متهم کرد و افزود: آنها حاضر به همکاری با کنگره نیستند. من نمی خواهم چیزی بگویم یا کاری کنم که مردم تصور کنند شرکت های بزرگ فناوری بد هستند، اما واضح است که در این حوزه به نظارت هایی نیاز داریم.