بودجه بخش سخت افزار فیس‌بوک کاهش می‌یابد
بودجه بخش سخت افزار فیس‌بوک کاهش می‌یابد
آی سی تی نیوز -متا مالک فیس‌بوک به دنبال کاهش بودجه بخش آزمایشگاه‌های واقعیت است، واحدی که در مرکز استراتژی این شرکت برای تمرکز مجدد بر تولید محصولات سخت افزاری و توسعه «متاورس» قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اندرو باسورث، مدیر ارشد فناوری، طی یک جلسه پرسش و پاسخ هفتگی در روز سه‌شنبه به کارکنان آزمایشگاه واقعیت گفت انتظار داشته باشند که تغییرات جدید در این بخش ظرف یک هفته آینده اعلام شود.

سخنگوی متا تأیید کرد که وی به کارکنان گفته این بخش دیگر نمی‌تواند برخی از پروژه‌ها را انجام دهد و باید تعدادی از پروژه‌های دیگر را هم به تعویق بیاندازد. وی مشخص نکرد کدام پروژه‌ها تحت تأثیر قرار خواهند گرفت ولی افزود: اخراج کارکنان بخشی از این تغییرات، محسوب نمی‌شود.

فیس‌بوک ماه گذشته به سرمایه گذاران گفت پس از کاهش کاربران این شبکه اجتماعی در اوایل سال جاری که باعث سقوط ارزش سهام آن شد، هزینه‌های خود را در سال ۲۰۲۲ کاهش خواهد داد.

مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی شرکت متا در اواخر آوریل گفت متا قصد دارد سرعت برخی سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت را در زمینه‌هایی مانند پلتفرم تجاری، زیرساخت‌های هوش مصنوعی و بخش آزمایشگاه‌های واقعیت کاهش دهد.

متا کل هزینه‌های پیش بینی شده خود در سال ۲۰۲۲ را به بین ۸۷ تا ۹۲ میلیارد دلار کاهش داد که نسبت به چشم‌انداز قبلی خود که بین ۹۰ تا ۹۵ میلیارد دلار بود، کمتر است. این شرکت هفته گذشته، به کارمندان خود اعلام کرد در حال کاهش موارد استخدام برای اکثر پست‌های سطح متوسط تا ارشد است.