برگزاری بزرگ‌ترین رزمایش دفاع سایبری در آمریکا
برگزاری بزرگ‌ترین رزمایش دفاع سایبری در آمریکا
وزارت دفاع آمریکا بزرگ‌ترین رزمایش دفاع سایبری داخلی آمریکا را برگزار کرد.

به گزارش سایبربان؛ وزارت دفاع ایالات‌متحده بزرگ‌ترین مانور دفاع سایبری غیر محرمانه این کشور را با حضور صدها متخصص امنیت سایبری و رایانه‌ای آمریکایی برگزار کرد.

اعضای پنتاگون و کارشناسان غیرنظامی از ۲۰ ایالت آمریکا و جزیره گوام در مرکز آموزش حرفه‌ای گارد ملی ارتش این کشور در آرکانزاس گرد هم آمدند تا در این رزمایش شرکت کنند.

به گفته دفتر گارد ملی، این مانور بر انجام اقدامات دفاعی داخلی شبکه کامپیوتری و واکنش به حوادث سایبری متمرکز بود.

این اقدامات برای حفاظت از زیرساخت‌های سایبری مهم مانند مدارس، زیرساخت‌های بهداشت و درمان، تأمین‌کنندگان مواد غذایی و شبکه‌های نظامی حیاتی هستند.

دی آنجلا اسوورد (DeAngela Sword) از اعضای نظامی گارد ملی هوایی فلوریدا دراین‌باره گفت: این رزمایش چالش‌برانگیز بود و به ما اجازه داد تا مهارت‌های دفاع سایبری خود را بهبود بخشیم. همچنین به تیم ما کمک کرد تا یک طرز فکر عملیاتی ایجاد کند و با ابزارهایی ارزیابی شود که ما در واحد خود به آن‌ها دسترسی نداریم.

برگزاری این رزمایش دفاع سایبری به چند مرحله تقسیم شد که اولین مرحله آن شامل آموزش فناوری اطلاعات بود.

مرحله دوم به اعضای امنیت سایبری وزارت دفاع آمریکا اجازه داد تا مهارت‌های خود را در برابر هکرهای مخالف آزمایش کنند. آن‌ها بر شناسایی یک نفوذ به شبکه کامپیوتری و مقابله با آن کار کردند.

ژنرال دانیل هوکانسون (Gen. Daniel Hokanson)، رئیس دفتر گارد ملی آمریکا هم‌چنین اظهار داشت: جنگ سایبری فقط در آینده ما نیست، بلکه واقعیت معاصر ما است. گارد ملی به‌عنوان پیشرو در حوزه دیجیتال قرار دارد و به ارتقای قابلیت‌های سایبری آمریکا در میدان نبرد و در داخل ادامه می‌دهد.

سال گذشته نیز بیش از ۲۰۰ کارشناس سایبری از ۲۳ کشور در پایگاه مشترک سافولک (Joint Base Suffolk) واقع در ایالت ویرجینیای آمریکا از ۱۵ تا ۲۰ نوامبر ۲۰۲۱ در یک رزمایش بزرگ توانایی‌های دفاع سایبری خود را محک زدند.