بازنگری در سیاست‌های سایبری تهاجمی آمریکا
بازنگری در سیاست‌های سایبری تهاجمی آمریکا

آی‌سی‌تی نیوز – سیاست‌های زمان ترامپ در مورد عملیات‌های سایبری تهاجمی ممکن است در دولت بایدن تغییر کند. به گزارش سایبر اسکوپ؛ شورای امنیت ملی آمریکا یک بررسی بین سازمانی را برای تعیین چگونگی و کاهش اختیارات عملیات سایبری دوران ترامپ که به وزارت دفاع و فرماندهی سایبری ایالات‌متحده داده شده بود، آغاز کرده است. […]

آی‌سی‌تی نیوز – سیاست‌های زمان ترامپ در مورد عملیات‌های سایبری تهاجمی ممکن است در دولت بایدن تغییر کند.

به گزارش سایبر اسکوپ؛ شورای امنیت ملی آمریکا یک بررسی بین سازمانی را برای تعیین چگونگی و کاهش اختیارات عملیات سایبری دوران ترامپ که به وزارت دفاع و فرماندهی سایبری ایالات‌متحده داده شده بود، آغاز کرده است.

دستورالعمل محرمانه دولت ترامپ در سپتامبر سال ۲۰۱۸ موسوم به NSPM-13 که به وزارت دفاع این کشور فرصت استثنایی برای انجام اقدامات تهاجمی علیه سیستم‌ها و شبکه‌های رایانه‌ای متخاصم می‌داد، ممکن است توسط دولت بایدن لغو شود.

تلاش برای بازنگری و به‌طور بالقوه تعدیل اختیارات می‌تواند با مقاومت وزارت دفاع آمریکا که به اختیارات گسترده عادت کرده بود روبرو شود.

به گفته دو منبع مطلع این اقدام احتمالی پنجشنبه فاش شد. به گفته یکی از این منابع اختیارات عملیات سایبری که دولت ترامپ به ارتش داده بود بی‌سابقه بود. این منبع گفت که کاخ سفید قصد دارد عملیات‌های سایبری را منظم کند.

در بررسی‌های شورای امنیت ملی آمریکا آمده وزارت دفاع ممکن است فعالیت‌هایی را انجام دهد که منجر به استفاده از زور شود یا در حدی باشد که منجر به مرگ، ویرانی یا عواقب شدید اقتصادی شود.

دولت ترامپ در آن زمان جزئیات این دستورالعمل را بیش از یک سال از ناظران منتخب وزارت دفاع در کنگره مخفی نگه داشت. اعضای کمیته نیروهای مسلح مجلس درنهایت در مارس ۲۰۲۰ توانستند آن را بخوانند.

سیاست NSPM-13 جایگزین سیاستی شد که در دولت اوباما ایجاد شده بود و برای چنین عملیاتی به تأیید رئیس‌جمهور نیاز داشت.

در سال ۲۰۱۹، جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ، در نشستی به میزبانی وال‌استریت ژورنال تأیید کرد که وزارت دفاع تحت این دستورالعمل برای مقابله با عملیات نفوذ روسیه قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۱۸ حملاتی را انجام داده است. وارن پی استروبل (Warren P. Strobel)، روزنامه‌نگار وال‌استریت ژورنال در آن زمان گزارش داده بود که فرماندهی سایبری آمریکا در یک عملیات محرمانه به نام (Synthetic Theology) سرورهای متعلق به آژانس تحقیقات اینترنت، یک مزرعه ترول در سن‌پترزبورگ، روسیه را مسدود کرد.

گزارشگر پایگاه سایبر اسکوپ به نقل از یکی این منابع گفت: این سیاست ترامپ نامطلوب بوده و فرماندهی سایبری باید در زمان صلح با کاخ سفید و رئیس‌جمهور هماهنگ باشد. کاخ سفید باید به‌طورمعمول بر این موضوع کنترل داشته باشد. در اکثر کشورها این‌گونه عمل می‌شود.