اینترنت ماهواره‌ای گران شد!
اینترنت ماهواره‌ای گران شد!

آی‌سی‌تی نیوز – استارت‌آپ فضایی اسپیس‌ایکس متعلق به ایلان ماسک، قیمت استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را افزایش داد. به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت ورج، به‌دنبال افزایش هزینه‌ها، استارلینک تصمیم گرفت تا قیمت پایانه و همچنین بهای اشتراک ماهانه را بالا ببرد. بر این اساس، قیمت کیت اصلی از ۴۹۹ به […]

آی‌سی‌تی نیوز – استارت‌آپ فضایی اسپیس‌ایکس متعلق به ایلان ماسک، قیمت استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را افزایش داد.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت ورج، به‌دنبال افزایش هزینه‌ها، استارلینک تصمیم گرفت تا قیمت پایانه و همچنین بهای اشتراک ماهانه را بالا ببرد.

بر این اساس، قیمت کیت اصلی از ۴۹۹ به ۵۹۹ دلار افزایش یافته است. در همین راستا قیمت اشتراک ماهانه ۹۹ دلار نیز به ۱۱۰ دلار رسید.

این شرکت در پیامی که از طریق ایمیل به مشتریانش فرستاده اعلام کرد که این افزایش قیمت به منظور پوشش هزینه‌ها متناسب با نرخ تورم در نظر گرفته شده است.

به نظر می‌رسد ارسال تعداد فراوانی از کیت‌های استارلینک به اوکراین باعث شده تا شرکت با مشکلات بسیار زیادی در خصوص هزینه‌هایش روبرو شود!

اگرچه مقامات اسپیس‌ایکس به این موضوع اشاره کرده‌اند که هزینه‌های اینترنت ماهواره‌ای اوکراین، توسط بخش خصوصی تامین شده است. با این حال آنها دقیقا به این موضوع اشاره نکردند که این هزینه‌ها توسط چه کسانی پرداخت شده و آیا سودی نیز به شرکت رسیده است یا خیر.