ایلان ماسک این بار برای خودروهای تسلا زیر ذره بین می رود
ایلان ماسک این بار برای خودروهای تسلا زیر ذره بین می رود
آی سی تی نیوز - گزارش ها حاکی از این است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار به دلیل ادعاها در مورد خودروهای خودران تسلا، ایلان ماسک را مورد تحقیق قرار داده است.

به گزارش فارس به نقل از تک کرانچ، به گزارش بلومبرگ، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا، با توجه به اظهارات و تلاش‌های خاص برای ترویج ادعاها در مورد قابلیت‌های خودروهای خودران، توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است. تحقیقات SEC در مورد ماسک برای تعیین اینکه آیا تسلا قوانین خود را در مورد اتوپایلوت بودن نقض کرده یا خیر انجام می شود.

SEC معمولاً در مورد تحقیقات در حال انجام قبل از تشکیل رسمی شکایت اظهار نظر نمی کند و به طور خاص برای این پرونده اظهار نظری نکرده است. اما افشاگری‌های اخیر ممکن است یکی از دلایل توجهات به ماسک در مورد فناوری خودران تسلا باشد. هفته گذشته، شهادت یکی از مهندسان ارشد تیم تسلا (که روی نرم‌افزار خودران آن کار می‌کرد) نشان داد که ویدیوی منتشره این شرکت در سال ۲۰۱۶ ساختگی بوده است. این کارمند گفت که نشان دادن وسیله نقلیه تسلا آن هم در حال رانندگی در واقع صحنه سازی شده بود. سپس گزارش بلومبرگ نشان داد که این ویدیو توسط خود ماسک نظارت و کارگردانی شده است.

البته، حوزه کاری کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ادعاهای ایمنی نیست؛ اما با شرکت‌های دولتی یا مدیران اجرایی آن ها که ادعاهای آینده‌نگر نادرست یا گمراه‌کننده بدهند برخورد خواهد کرد. ماسک اغلب ادعا کرده است که خودران بودن کامل در جدول‌های زمانی مورد نظر محقق می شود که به درستی انجام نشده است.

بر اساس آنچه کمیسیون SEC پس از تحقیقات خود تعیین می کند، باید منتظر شکایت ها یا پیامدهای دیگری از جمله محدودیت هایی در فعالیت آینده ماسک به عنوان رئیس تسلا بود.

ایلان ماسک در سالی که گذشت در مورد خرید توییتر هم جنجال هایی به پا کرده بود به گونه ای که بعد از جلسات متعدد دادگاه او سرانجام این شبکه اجتماعی را خرید و بالافاصله تعداد بسیاری از کارمندانش را اخراج کرد.