آی‌سی‌تی نیوز – یک دادگاه تجدیدنظر در آمریکا حکم قبلی یک دادگاه که اپل و برودکام را موظف به پرداخت غرامتی ۱.۱ میلیارد دلاری به دانشگاه کل تک کانادا می‌کرد، رد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، علت صدور این حکم بر ضد شرکت اپل و برودکام نقض حق اختراع طرف کانادایی […]

آی‌سی‌تی نیوز – یک دادگاه تجدیدنظر در آمریکا حکم قبلی یک دادگاه که اپل و برودکام را موظف به پرداخت غرامتی ۱.۱ میلیارد دلاری به دانشگاه کل تک کانادا می‌کرد، رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، علت صدور این حکم بر ضد شرکت اپل و برودکام نقض حق اختراع طرف کانادایی در زمینه استفاده از فناوری وای فای بود.

این دادگاه خواستار برگزاری یک جلسه جدید بررسی موضوع شده است تا خسارات وارده به کل تک مجدداً بررسی و ارزیابی شود.

دادگاه استیناف ایالات متحده در این زمینه تصریح کرده که جریمه اعلام شده در ژانویه ۲۰۲۰ توسط هیئت منصفه فدرال در لس‌آنجلس در مورد یکی از بزرگترین پرونده‌های ثبت اختراع، “از نظر قانونی غیرقابل حمایت” است. در عین حال یافته‌های هیئت منصفه مبنی بر اینکه اپل و برودکام دو حق ثبت اختراع کل تک را نقض کرده‌اند تأیید شده است.

دادگاه استیناف به این موضوع هم رسیدگی می‌کند که آیا دو شرکت مذکور حق اختراع سومی را نقض کرده‌اند یا نه. کل تک در ماه می ۲۰۱۶ از اپل و برادکام شکایت کرده و مدعی شده بود که میلیون‌ها آیفون، آی‌پد، ساعت اپل و سایر دستگاه‌هایی که از تراشه‌های برودکام استفاده می‌کنند، حق ثبت اختراع آن در ارتباط با یک فناوری انتقال داده را نقض کرده‌اند.

هیئت منصفه در حکم اولیه اپل را به پرداخت ۸۳۷.۸ میلیون دلار و برودکام را به پرداخت ۲۷۰.۲ میلیون دلار دیگر محکوم کرده بود.