آی‌سی‌تی نیوز – هکرهای انانیموس داده‌های گردآوری‌شده بانک مرکزی روسیه را منتشر کردند. به گزارش سایبربان؛ گروه هکری انانیموس ۲۴ مارس مدعی شده بود بانک مرکزی روسیه را هک و به بیش از ۳۵ هزار فایل دسترسی پیداکرده است. انانیموس اعلام کرده بود ظرف ۴۸ ساعت آینده اطلاعات مسروقه را که شامل توافق‌نامه‌های محرمانه می‌شود […]

آی‌سی‌تی نیوز – هکرهای انانیموس داده‌های گردآوری‌شده بانک مرکزی روسیه را منتشر کردند.
به گزارش سایبربان؛ گروه هکری انانیموس ۲۴ مارس مدعی شده بود بانک مرکزی روسیه را هک و به بیش از ۳۵ هزار فایل دسترسی پیداکرده است. انانیموس اعلام کرده بود ظرف ۴۸ ساعت آینده اطلاعات مسروقه را که شامل توافق‌نامه‌های محرمانه می‌شود منتشر خواهد کرد. بانک مرکزی روسیه نیز هک سیستم‌های اطلاعاتی خود را تکذیب کرد.

پس از گذشت ۴۸ ساعت هکرها لینک‌های دانلود فایل‌ها را منتشر کردند که بر اساس بررسی‌های پازتیوتکنالجیز دو آرشیو ۱۹٫۴۷ گیگابایتی و ۱٫۴۵ گیگابایتی هستند. آرشیوها عمدتاً حاوی فایل‌های پی‌دی‌اف با گزارش‌های حسابرسی مربوط به سال‌های ۲۰۱۰-۲۰۱۶ و داده‌های باز مجوزها و ذینفعان هستند.

بر طبق گزارش پازتیوتکنالجیز، چنین اطلاعاتی به‌صورت آزاد یا در سایت بانک‌ها و یا در خود بانک مرکزی منتشر می‌شود. این اطلاعات تهدیدی برای نظام مالی فدراسیون روسیه به‌حساب نمی‌آیند.

آرشیو دوم حاوی فایل‌های ایکس‌ال‌اس (XLS) است که به‌صورت باز در سایت بانک مرکزی قرار دارد و برای هر کاربری قابل دانلود است.