افشاگری از الگوریتم‌های خطرناک فیس‌بوک
افشاگری از الگوریتم‌های خطرناک فیس‌بوک

آی‌سی‌تی نیوز – فرانسیس هاگن افشاگر فیس بوک در مورد خطرناک بودن الگوریتم های این شبکه اجتماعی و دستکاری ذهن انسان از طریق این الگوریتم ها افشاگری کرد. به گزارش فارس به نقل از کانورسیشن، وی که قبلا مدیر تولید فیس بوک بوده با حضور در سنای آمریکا اذعان کرد که این شبکه اجتماعی به […]

آی‌سی‌تی نیوز – فرانسیس هاگن افشاگر فیس بوک در مورد خطرناک بودن الگوریتم های این شبکه اجتماعی و دستکاری ذهن انسان از طریق این الگوریتم ها افشاگری کرد.

به گزارش فارس به نقل از کانورسیشن، وی که قبلا مدیر تولید فیس بوک بوده با حضور در سنای آمریکا اذعان کرد که این شبکه اجتماعی به کودکان آسیب می رساند، تفرقه ایجاد کرده و دموکراسی را تضعیف می کند.

وی افزود مدیران فیس بوک از این تهدیدها آگاه هستند، اما به کسب سود بیشتر از مردم اهمیت می دهند و کنگره آمریکا باید قوانینی را برای تغییر این وضعیت وضع کند.

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک در واکنش به این ادعاها مطلبی را در صفحه شخصی خود در فیس بوک ارسال کرد و اظهارات این مدیر سابق فیس بوک را بی معنا توصیف کرد. وی افزود که فیس بوک عمیقا به موضوعات مربوط به امنیت کاربران اهمیت می دهد. او در ادامه نوشت: این ادعا که ما عامدانه محتوایی را ترویج می کنیم که افراد عصبانی می کند و از این طریق سود کسب می کنیم عمیقا غیرمنطقی است. ما از تبلیغات درآمد کسب می کنیم و تبلیغ کنندگان دائماً به ما می گویند علاقه ای به نمایش تبلیغات خود در کنار محتوای مضر یا خشمگینانه ندارند.

بر طبق اظهارات هاگن کسب و کار تبلیغات محور فیس بوک نیازمند آن است که کاربران را برای حداکثر مدت ممکن در پلتفرم های وابسته به فیس بوک فعال نگه دارد و این شرکت برای تحقق این هدف به دنبال دامن زدن به احساسات منفی در کاربران است.

کم کاری گروه های فعال در فیس بوک که باعث می شود آنها توانایی نظارتی کافی نداشته باشند و نتوانند در برابر محتوای مضر واکنش نشان دهند، مشکل دیگری است که هاگن به آن پرداخته است. وی در جلسه استماع سنای آمریکا گفته است من در یک تیم ضدجاسوسی کار می کردم و گروه ما تنها می توانست به یک سوم موارد موجود بپردازد.

وی توصیه کرد به جای تقسیم کردن فیس بوک، برای حل این مشکل تغییراتی دیگری در این شبکه اجتماعی ایجاد شود که از جمله آنها می توان به نمایش فید خبری بر مبنای ترتیب زمانی و نیز وادارکردن کاربران به مطالعه مقالات قبل از ارسال آنها اشاره کرد.