آی‌سی‌تی نیوز – فیش لبز امروز در گزارشی مدعی شد میزان حملات سایبری به شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۲۱ با رشد ۱۰۳ درصدی همراه بوده است. به گزارش سایبربان؛ حملات سایبری به شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۲۱ افزایشی دو برابری را نسبت به سال گذشته اش به ثبت رساند. این گزارش از سوی […]

آی‌سی‌تی نیوز – فیش لبز امروز در گزارشی مدعی شد میزان حملات سایبری به شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۲۱ با رشد ۱۰۳ درصدی همراه بوده است.
به گزارش سایبربان؛ حملات سایبری به شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۲۱ افزایشی دو برابری را نسبت به سال گذشته اش به ثبت رساند. این گزارش از سوی PhishLabs (فیش لبز) منتشر شد.

فیش لبز در سال ۲۰۲۱ صدها هزار فیشینگ و حملات صورت گرفته علیه شبکه های اجتماعی را مورد بررسی قرار داد. طبق این یافته ها از ژانویه ۲۰۲۱ شمار حملات سایبری به شبکه های اجتماعی به ازای هر هدف ۱۰۳ درصد افزایش داشته است. ( به طور میانگین روزانه یک تهدید) اما در ماه دسامبر این عدد به بیش از دو تهدید در روز رسید.

بازیگران مخرب با استفاده از شبکه های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری، جعل برند و اجرای تهدیدات متنوع سایبری کنند.

طبق بررسی های صورت گرفته، موسسات مالی بیشترین سرویسی هستند که به صورت فعال مورد هدف بازیگران مخرب قرار گرفته اند.

از دیگر یافته ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: حملات فیشینگ صوتی صورت گرفته از طریق ایمیل از سه ماهه اول سال تا سه ماهه چهارم آن با افزایشی ۵۵۴ درصدی همراه بود.
حجم حملات فیشینگ سالانه ۲۸ درصد افزایش پیدا کرده است.
بدافزارهای انتقال داده شده از طریق ایمیل در سه ماهه چهارم سال تقریبا سه برابر شده اند.
۷۰ درصد تبلیغات انجام شده سه ماهه آخر سال برای داده های سرقتی در سرویس های مبتنی بر چت انجام شده است.
درصد حملات به موسسات مالی از ۳۳٫۸ (در سه ماهه اول سال) به ۶۱٫۳ (سه ماهه آخر سال) رسیده است.
بازیگران مخرب در کنار هدف قرار دادن صنایع با ارزش، سازمان های نا آماده را نیز از طریق پلتفرم هایی مانند شبکه اجتماعی مورد حمله قرار می دهند.

کسب و کارهای مختلف بایستی در سال ۲۰۲۲ خطوط دفاعی خود را گسترده تر کنند و روابط خود را با ارائه دهندگان فناوری توسعه ببخشند.