افزایش سرمایه‌گذاری چین در امنیت سایبری
افزایش سرمایه‌گذاری چین در امنیت سایبری
آی سی تی نیوز -چین خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر روی امنیت سایبری شد.

به گزارش سایبربان؛ طبق گفته شرکت داده بین‌الملل (International Data Corp)، چین باید برای امنیت داده‌ها، رعایت قوانین حاکمیتی و فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی و بلاک‌چین بیشتر روی امنیت سایبری سرمایه‌گذاری کند.

این شرکت تحقیقاتی در کنفرانس «IDC CSO» در شانگهای گفت که بازار محصولات و خدمات امنیت داده چین، شامل محاسبات حفظ حریم خصوصی و امنیت بلاک‌چین، ۱٫۲۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ بود.

چین تقریباً یک چهارم داده‌های جهان را ایجاد و استفاده می‌کند، در حالیکه سرمایه‌گذاری در امنیت داده‌های آن یک پنجم سطح جهانی را تشکیل می‌دهد. به گفته کیتی فوک (Kitty Fok)، مدیر عامل IDC در چین، این به معنای سرمایه‌گذاری ناکافی است که منجر به انواع تهدیدات اینترنتی و مسائل امنیتی داده می‌شود.

کارشناسان معتقدند که به دلیل رعایت قوانین مرتبط با قوانین مرتبط و همچنین استفاده از داده‌های پیشرفته و گسترده، به سرمایه‌گذاری‌های بیشتری نیاز است.

چین با تصویب چندین قانون از جمله قانون حفاظت از اطلاعات شخصی، که در ماه نوامبر گذشته تصویب شد، حفاظت از داده‌ها و اطلاعات شخصی را تقویت کرده است. همین امر، سازمان‌ها را از جمع‌آوری داده‌های غیر ضروری و مجوز از کاربران محدود کرده است.

در ماه نوامبر قبل، یک بدهی مبادله داده در شانگهای صادر شد که خیلی از اولین‌ها را برای اکوسیستم تجارت داده، سیستم تراکنش هوشمند و گواهی دیجیتال به همراه داشت. این امر باعث ساخت مرکز دیجیتال شهر، محافظت از حریم خصوصی و تنظیم کامل امنیت داده‌ها شد.

به گفته کیو وی (Qiu Wei)، رئیس بخش نرم‌افزار و خدمات اطلاعات کمیسیون اقتصاد و اطلاعات شانگهای، این شهر به عنوان شهری با حجم عظیم داده‌های مالی و صنعتی، از توسعه اینترنت و صنایع امنیت داده حمایت می‌کند.

کیو خاطرنشان کرد که خروجی صنعت امنیت سایبری شانگهای تا سال ۲۰۲۳ بیش از ۱۰ درصد از سطح ملی را به خود اختصاص خواهد داد.

IDC نقشه راه فناوری در مورد امنیت سایبری را با عنوان «IDC TechScape» در شانگهای منتشر کرد، که برای اولین بار در چین منتشر شد؛ این نقشه، فناوری‌های سنتی امنیت داده‌ها مانند جلوگیری از نشت داده و رمزگذاری داده‌ها و مفاهیم جدیدی مانند محاسبات حفظ حریم خصوصی، بلاک‌چین، هوش مصنوعی و مسائل مربوط به «اعتماد صفر» را پوشش می‌دهد.