افزایش تقاضای دولت‌ها برای حذف توییت خبرنگاران
افزایش تقاضای دولت‌ها برای حذف توییت خبرنگاران

آی‌سی‌تی نیوز – طبق گزارشی جدید، توئیتر در نیمه دوم ۲۰۲۰ درباره بیش از ۹۰۰ هزار حساب کاربری که قوانین را نقض کرده بودند، اقداماتی انجام داده است و محتوای نفرت پراکنی بیشتری را حذف کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، طبق اطلاعاتی که توئیتر منتشر کرده این شبکه اجتماعی در […]

آی‌سی‌تی نیوز – طبق گزارشی جدید، توئیتر در نیمه دوم ۲۰۲۰ درباره بیش از ۹۰۰ هزار حساب کاربری که قوانین را نقض کرده بودند، اقداماتی انجام داده است و محتوای نفرت پراکنی بیشتری را حذف کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، طبق اطلاعاتی که توئیتر منتشر کرده این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۲۰ میلادی شاهد افزایش تقاضا برای حذف محتوای خبرنگاران و رسانه‌های خبری از سوی دولت‌ها بوده است.

این پلتفرم در گزارش شفافیت خود اشاره کرد در نیمه دوم ۲۰۲۰ میلادی درباره ۹۶۴ هزار و ۴۵۹ حساب کاربری با رفتار خلاف قوانین اقداماتی انجام داده است. این رقم در مقایسه با نیمه نخست ۲۰۲۰ میلادی ۱۴۲ درصد افزایش یافته است. علاوه برآن توئیتر محتوای نفرت پراکنی بیشتری را در این بازه حذف کرده است.

نکته مهم آن است که توئیتر افزایش اقدامات خود علیه حساب‌های کاربری نقض کننده قوانین را به دلیل تغییر در سیاست‌های خود در ۲۰۲۰ اعلام کرده است. این شبکه اجتماعی از سال گذشته میلادی در باره محتوایی که به ایجاد ترس و خشونت درباره دسته بندی‌های حفاظت شده منجر می‌شود، اقداماتی انجام داده است. این درحالی است که طی پاندمی کووید ۱۹ میزان آزار و اذیت آنلاین افزایش یافته است.

در کنار این موارد توئیتر سیاست خود درباره محتوای نفرت پراکنی را گسترش داده است.

علاوه بر آن در گزارش شفافیت توئیتر اعلام شده ۱۹۹ حساب کاربری تأیید شده متعلق به خبرنگاران و رسانه‌های خبری با درخواست برای حذف محتوا از سوی دولت‌ها روبرو شده‌اند. این رقم نشان دهنده ۲۶ درصد رشد درخواست حذف محتوا نسبت به نیمه نخست سال گذشته است.

همچنین بر اساس آمار، بیشترین درخواست حذف محتوا از سوی دولت هند بوده است. همچنین پس از این کشور، به ترتیب دولت‌های ترکیه، پاکستان و روسیه بیشترین میزان درخواست حذف محتوا را داشته‌اند.

توئیتر در نیمه دوم ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ درخواست اطلاعات از سراسر جهان داشته و فقط در مقابل ۳۰ درصد درخواست‌ها اطلاعات را فراهم کرده است. چنین درخواست‌هایی ممکن است از سوی دولت‌ها یا سازمان‌هایی اعلام شود که خواهان دریافت اطلاعاتی درباره هویت افراد تحت نام‌های مستعار هستند.

در کنار این موارد شبکه اجتماعی بیش از ۳۸ هزار و ۵۰۰ درخواست قانونی برای حذف محتوای مختلف دریافت کرده که ۹ درصد کمتر از نیمه اول ۲۰۲۰ بوده است.

گزارش ۲ سالانه شفافیت توئیتر که به روند اجرای قوانین این شرکت و حذف محتوا می‌پردازد در حالی منتشر می‌شود که اخیراً تحقیقات موشکافانه دولت‌های سراسر جهان درباره محتوای انتشار یافته در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک و یوتیوب به شدت افزایش یافته است.

در خبر دیگری توئیتر اعلام کرد ویژگی «فلیتز» (Fleets) را حذف می‌کند. این ویژگی شامل توئیت هایی تمام صفحه در بالای تایم لاین کاربران بود که پس از ۲۴ ساعت منقضی و حذف می‌شد. دلیل حذف این ویژگی استفاده کم کاربران ۸ ماه پس از ارائه آن در توئیتر اعلام شده است.

طبق اخبار موجود از سوم آگوست به بعد، کاربران ویژگی «اسپیس» (چت روم های صوتی زنده توئیتر) را در بالای تایم لاین خود مشاهده می‌کنند.

تصمیم توئیتر برای حذف «فلیتز» فقط مربوط به عدم استفاده از این ویژگی نیست، بلکه شبکه اجتماعی هنوز نمی‌داند چگونه کاربران را وادار کند بیشتر توییت کنند.