آی‌سی‌تی نیوز – توییتر اعلام کرد دولت‌های سراسر جهان از ژانویه تا ژوئن سال گذشته درخواست‌هایی برای حذف محتوا از تعداد بی‌سابقه‌ای از حساب‌های کاربری داده‌اند. به گزارش فارس به نقل از رویترز، بر اساس اطلاعاتی که توسط توئیتر منتشر شده است، درخواست دولت های مختلف جهان برای حذف محتوای ارسالی کاربران در سال قبل […]

آی‌سی‌تی نیوز – توییتر اعلام کرد دولت‌های سراسر جهان از ژانویه تا ژوئن سال گذشته درخواست‌هایی برای حذف محتوا از تعداد بی‌سابقه‌ای از حساب‌های کاربری داده‌اند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، بر اساس اطلاعاتی که توسط توئیتر منتشر شده است، درخواست دولت های مختلف جهان برای حذف محتوای ارسالی کاربران در سال قبل رشد چشمگیری داشته است.

بر این اساس، دولت های دنیا در مجموع ۴۳۳۸۷ درخواست قضایی برای حذف محتوا از ۱۹۶۸۷۸ حساب کاربری در بازه زمانی شش ماهه مذکور ارائه کرده اند.

توئیتر می گوید تا به حال این میزان حساب کاربری مورد هدف دولت ها قرار نگرفته بود و امار مذکور از زمان ارائه منظم گزارش شفافیت توسط توئیتر در سال ۲۰۱۲ تاکنون بی سابقه است.

نود و پنج درصد از این تقاضاهای قضایی از پنج کشور بوده است که بیشترین آنها مربوط به ژاپن و پس از آن روسیه، ترکیه، هند و کره جنوبی بوده است. توئیتر در چندین کشور از جمله چین و کره شمالی مسدود شده است.

توییتر اعلام کرده در پاسخ به ۵۴ درصد از تقاضاهای دریافتی در این دوره زمانی، یا دسترسی به محتواهای مذکور را در برخی کشورها «منع» کرده یا دارندگان حساب را ملزم به حذف برخی یا تمام محتوای گزارش شده کرده است.