آی‌سی‌تی نیوز – مالک مرورگر تور نسبت به رأی دادگاه منطقه ساراتوف روسیه درخواست تجدیدنظر کرد. به گزارش کارگروه امنیت سایبربان؛ خبرگزاری تاس گزارش داد مالک پروژه تور (Tor Project) با اعتراض به رأی سال ۲۰۱۷ دادگاه منطقه ساراتوف مبنی بر مسدود کردن منبع در روسیه درخواست تجدیدنظر کرده است. سازمان غیردولتی مقابله با سانسور […]

آی‌سی‌تی نیوز – مالک مرورگر تور نسبت به رأی دادگاه منطقه ساراتوف روسیه درخواست تجدیدنظر کرد.
به گزارش کارگروه امنیت سایبربان؛ خبرگزاری تاس گزارش داد مالک پروژه تور (Tor Project) با اعتراض به رأی سال ۲۰۱۷ دادگاه منطقه ساراتوف مبنی بر مسدود کردن منبع در روسیه درخواست تجدیدنظر کرده است. سازمان غیردولتی مقابله با سانسور روسکوم سوابودا (Roskomsvoboda) در روسیه از طرف مالک تور درخواست را به دادگاه ارائه کرده است.

در درخواست تجدیدنظر، مالک مرورگر ادعا کرده که حقوقش نقض شده است، چراکه نمایندگان تور در بررسی پرونده مسدودسازی مرورگر مشارکت نداشته است.

جلسه دادگاه برای ۷ فوریه موکول شده است، دادگاه بایستی دادخواست احیای مهلت درخواست تجدیدنظر را بررسی کند. سپس بسته به نتایج، در مورد ارسال یا عدم ارسال پرونده به دادگاه ایالتی برای تجدیدنظر تصمیم بگیرد.

الکساندر خینشتِین، رئیس کمیته سیاست اطلاعات مجلس دوما در این خصوص گفته، محدود کردن دسترسی به تور اقدامی است که صرفاً با هدف مبارزه با جرم و جنایت انجام می‌شود. طی سال‌های اخیر، دارک‌نت که از طریق این مرورگر قابل‌دسترسی است، به کانون اصلی تمام محتوای منفی در اینترنت همچون آزار جنسی کودکان، فروش گسترده سلاح و کالاهای غیرقانونی، اطلاعات شخصی و حساب‌های کاربری مسروقه، پول تقلبی و ارائه خدمات هکری تبدیل شده است.

اواخر سال ۲۰۲۱ در وبلاگ تور گزارشی منتشر شد که از اول دسامبر، برخی از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی روسیه اقدام به محدودسازی دسترسی به این شبکه کرده‌اند. در گزارشی دیگر اعلام شد این منبع توسط مقامات روسیه مسدود شده است. خبرگزاری ریانووستی از مسدود شدن سایت مرورگر تور توسط روسکام نادزور به دنبال رأی سال ۲۰۱۷ دادگاه منطقه‌ ساراتوف خبر داد.

توسعه‌دهندگان تور اعلام کردند در روسیه روزانه بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مرورگر تور استفاده می‌کنند که ۱۵ درصد از کل کاربران شبکه را تشکیل می‌دهد.

آن‌ها نامه روسکام نادزور را این‌گونه بیان کردند: درصورتی‌که ارائه‌دهنده ‌هاست و (یا) مالک سایت اقداماتی را برای حذف اطلاعات ممنوعه و (یا) محدودسازی دسترسی به سایت در اینترنت انجام ندهد، تصمیمی در مورد واردکردن آدرس شبکه در لیست واحد اتخاذ خواهد شد که امکان شناسایی سایت در اینترنت را فراهم می‌سازد.