استارلینک کاربران پرمصرف را محدود کرد
استارلینک کاربران پرمصرف را محدود کرد
سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، سقف مصرف ماهانه یک ترابایت را برای کاربران مسکونی تعیین کرد.

به گزارش ایسنا، استارلینک شرکت اسپیس ایکس  از زمان راه اندازی، شامل پهنای باند نامحدود بود و اگرچه از نظر فنی این سرویس همچنان برای کاربران فراهم خواهد شد اما کاربرانی که مصرف اطلاعات آنها در ماه، از یک ترابایت عبور کند، با محدودیت استفاده روبرو می‌شوند.

استارلینک روز جمعه ایمیلی به کاربران در آمریکا و کانادا ارسال و سیاست جدید موسوم به «مصرف منصفانه» را به اطلاع آنها رساند. تحت این سیاست جدید، کاربران هر ماه را با «دسترسی اولویت‌دار» آغاز می کنند و اگر از سقف مصرف یک ترابایت عبور کنند، همچنان به این سرویس دسترسی خواهند شد اما پوشش استارلینک برای آنها، «دسترسی ابتدایی» خواهد بود.

دسترسی ابتدایی به معنای آن است که آنها از نظر استفاده، اولویت نخواهند داشت و در زمان ترافیک بالای شبکه، سرعت دسترسی بسیار آهسته‌تری در مقایسه با مشتریان برخوردار از دسترسی اولویت‌دار خواهند داشت. استارلینک خاطرنشان کرده است که مصرف اطلاعات در فاصله زمان کاهش تا اوج مصرف به خصوص از ساعت ۲۳ تا ۷، در پوشش دسترسی اولویت‌دار ماهانه یک ترابایتی، محاسبه نمی‌شود.

این شرکت امکان مشاهده مصرف دیتا از طریق صفحات حساب کاربر را فراهم کرده است تا افراد حساب سقف مصرف را داشته باشند.

بر اساس گزارش تِک کرانچ، بررسی شرکت تحلیل شبکه اوکلا نشان می‌دهد سرعت رسانه استارلینک در همه کشورهایی که طی یک سال گذشته قابل دسترس بوده، کاهش پیدا کرده است. این شرکت به رشد کاربران به عنوان عامل اصلی این کاهش اشاره کرده است. استارلینک با محدود کردن کاربران پرمصرف که می‌گویند کمتر از ۱۰ درصد مشترکان فعلی هستند، به دنبال بهبود این وضعیت است.