ارزش واقعی بیت کوین در حد صفر است
ارزش واقعی بیت کوین در حد صفر است
یوجین فاما، برنده جایزه نوبل اقتصاد ۲۰۱۳ و استاد امور مالی در دانشگاه شیکاگو گفت که بیت‌کوین و طلا سرمایه گذاری‌های بلندمدت بدی هستند.

به گزارش ایسنا، او گفت: این موضوعی است که بازار متوجه نشده است که بیت‌کوین، هیچ ارزشی ندارد. در حال حاضر، حدس می‌زنم حتی کلاهبرداران هم معامله نمی‌کنند و آن را نگه می‌دارند. وقتی صحبت از طلا به میان می‌آید، فاما اعلام کرد که قیمت بسیار نوسانی دارد و مانعی وحشتناک در برابر تورم است زیرا قیمت آن نسبت به قیمت کالاها و خدمات بسیار متغیر است.

به نقل از کیتکونیوز، تورم کل ایالات‌متحده در ماه ژوئن ۸.۵ درصد بود که دومین سطح بالای آن در ۴۰ سال گذشته بود. فاما گفت که تورم او را بسیار نگران می‌کند.

فاما گفت: فدرال رزرو در قدیم برای مقابله با تورم ذخایر خود را منقبض می‌کرد اما اکنون فکر می‌کند که می‌تواند این کار را با افزایش نرخ بهره در ذخایر انجام دهد و مردم را کمتر تمایل به نگهداری دارایی‌های دیگر یا انجام هر کار دیگری داشته باشد اما سوال اینجاست که این نرخ بهره چقدر بالاست؟

فاما اظهار داشت که حتی اگر فدرال رزرو نرخ بهره را به سطوح بالا افزایش دهد، ما نمی‌دانیم که آیا این برای رفع تورم کاربرد خواهد داشت زیرا این مورد پیش از این نبوده است. او افزود که اگر به جای جروم پاول، رئیس فدرال رزرو بود، شغل دیگری پیدا می کرد.