ادعای ماسک: درآمد توییتر را ۵ برابر می‌کنم
ادعای ماسک: درآمد توییتر را ۵ برابر می‌کنم
آی سی تی نیوز -ایلان ماسک قصد دارد درآمد سالانه توییتر را تا سال 2028 به 26.4 میلیارد دلار افزایش دهد که این رقم نسبت به درآمد 5 میلیارد دلاری آن در سال گذشته رشد چشمگیری خواهد داشت.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، قرار است تبلیغات در دوره مدیریت ماسک تنها ۴۵ درصد از کل درآمد توئیتر را به خود اختصاص دهد. این رقم در سال ۲۰۲۰ در حدود ۹۰ درصد بوده است. ماسک درآمد تبلیغاتی توئیتر را در سال ۲۰۲۸ در حدود ۱۲ میلیارد دلار برآورد کرده است. در عین حال انتظار می رود درآمد ناشی از خدمات اشتراک توئیتر به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

ماسک ماه گذشته قراردادی را برای خرید توییتر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار به صورت نقدی منعقد کرد. این اقدام کنترل پلتفرم مذکور را که میلیون‌ها کاربر و رهبران جهانی در آن حضور دارند به رئیس شرکت تسلا منتقل می‌کند. این میلیاردر قول داده که توئیتر را احیا کند و تعداد کاربران واقعی را با حذف ربات‌های هرزنامه و افزایش «آزادی بیان» بیشتر کند. انتظار می رود ماسک مدیرعامل موقت توییتر شود.

ماسک پیش بینی کرده که می تواند میانگین درآمد توییتر به ازای هر کاربر را از ۲۴٫۸۳ دلار در سال گذشته به ۳۰٫۲۲ دلار در سال ۲۰۲۸ افزایش دهد. او همچنین انتظار دارد که توییتر تا سال ۲۰۲۵ برابر با ۱۱۰۷۲ کارمند داشته باشد که از حدود ۷۵۰۰ نفر در حال حاضر بسیار بیشتر است.

بر اساس برآوردهای ماسک، تعداد کاربران Twitter Blue، سرویس اشتراک ویژه این شرکت که سال گذشته راه اندازی شد، تا سال ۲۰۲۵ به ۶۹ میلیون نفر می رسد.