اتهام سرقت ۶۲۰ میلیون دلاری به هکرهای کره شمالی
اتهام سرقت ۶۲۰ میلیون دلاری به هکرهای کره شمالی

آی‌سی‌تی نیوز – اف‌بی‌آی ادعا کرد که هکرهای مرتبط با کره شمالی ۶۲۰ میلیون دلار از سرقت رمزنگاری جمع‌آوری کردند. به گزارش سایبربان؛ مقامات آمریکایی ادعا کردند که هکرهای مرتبط با کره شمالی مسئول سرقت ۶۲۰ میلیون دلاری ارز دیجیتال در ماه گذشته بودند که بازیکنان بازی محبوب «Axie Infinity» را هدف قرار دادند. بنابر […]

آی‌سی‌تی نیوز – اف‌بی‌آی ادعا کرد که هکرهای مرتبط با کره شمالی ۶۲۰ میلیون دلار از سرقت رمزنگاری جمع‌آوری کردند.

به گزارش سایبربان؛ مقامات آمریکایی ادعا کردند که هکرهای مرتبط با کره شمالی مسئول سرقت ۶۲۰ میلیون دلاری ارز دیجیتال در ماه گذشته بودند که بازیکنان بازی محبوب «Axie Infinity» را هدف قرار دادند.

بنابر ادعای محققان، این هک یکی از بزرگ‌ترین هک‌هایی بود که به دنیای رمزارزها ضربه زد و سؤالات بزرگی در مورد امنیت در صنعتی ایجاد کرد که اخیراً به لطف تبلیغات افراد مشهور و وعده‌های ثروت بی‌حساب وارد جریان اصلی شده است. دزدی ماه گذشته از سازندگان Axie Infinity، بازی‌ای که در آن بازیکنان می‌توانند از طریق بازی یا معامله آواتارهای خود رمز ارز کسب کنند، تنها چند هفته پس از آن رخ داد که سارقان با حمله مشابهی حدود ۳۲۰ میلیون دلار پول به دست آوردند.

اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای مدعی شد : «از طریق بررسی‌های خود تأیید می‌کنیم که گروه لازاروس (Lazarus) و «APT38»، عوامل سایبری مرتبط با (کره شمالی) مسئول این سرقت هستند.»

کارشناسان اظهار داشتند که گروه لازاروس در سال ۲۰۱۴ زمانی که متهم به هک کردن سونی پیکچرز اینترتینمنت به عنوان انتقام از «مصاحبه»، فیلمی طنز که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را به سخره می‌گرفت، به شهرت رسید. طبق گزارش نیروی زمینی ایالات متحده در سال ۲۰۲۰، برنامه سایبری کره شمالی حداقل به اواسط دهه ۱۹۹۰ برمی‌گردد، اما از آن زمان به یک واحد جنگ سایبری با ۶۰۰۰ نیرو، معروف به دفتر ۱۲۱، که از چندین کشور از جمله بلاروس، چین، هند، مالزی و روسیه فعالیت می‌کند، افزایش یافته است.

پلتفرم داده بلاک‌چین «Chainalysis» در ماه ژانویه سال جاری اعلام کرد که هکرهای کره شمالی سال گذشته از طریق حملات سایبری به مراکز فروش ارزهای دیجیتال حدود ۴۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال را سرقت کردند.