آی‌سی‌تی نیوز – کارشناسان در گزارشی مدعی شدند که هکرهای کره شمالی در سال ۲۰۲۱ مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار ارز دییجیتال سرقت کرده‌اند. به گزارش سایبریان؛ کارشناسان در گزارشی جدید ادعا کرده‌اند که هکرهای کره شمالی ۴۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال را در سال ۲۰۲۱ به سرقت برده‌اند. در این گزارش، که به‌وسیله پلتفرم داده […]

آی‌سی‌تی نیوز – کارشناسان در گزارشی مدعی شدند که هکرهای کره شمالی در سال ۲۰۲۱ مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار ارز دییجیتال سرقت کرده‌اند.
به گزارش سایبریان؛ کارشناسان در گزارشی جدید ادعا کرده‌اند که هکرهای کره شمالی ۴۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال را در سال ۲۰۲۱ به سرقت برده‌اند.

در این گزارش، که به‌وسیله پلتفرم داده بلاک‌چین «Chainalysis» منتشر شد، آمده است که هکرهای کره شمالی یکی از موفق‌ترین سال‌های خود را در تاریخ خود داشته‌اند.

تحلیلگران در این گزارش اعلام کردند که کره شمالی توانایی‌های سایبری خود را با ارتشی متشکل از هزاران هکر آموزش دیده، که برای تأمین مالی برنامه‌های تسلیحاتی پول استخراج می‌کنند، تقویت کرده است.

در این گزارش آمده است : «از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱، تعداد هک‌های مرتبط با کره شمالی از ۴ به ۷ جهش کرد و ارزش استخراج شده از این هک‌ها ۴۰ درصد افزایش یافت. کره شمالی با کسب این وجوه، فرآیند شستشوی دقیق را برای پنهان کردن و استخراج پول نقد آغاز کرد. این تاکتیک‌ها و تکنیک‌های پیچیده بسیاری از محققین امنیتی را بر آن داشته تا عوامل سایبری جمهوری دموکرات خلق کره (DPRK) را به‌عنوان تهدیدهای پایدار و پیشرفته توصیف کنند.»

در گزارش فوق به ظهور گروه لازاروس اشاره شده که در سال ۲۰۱۴، همزمان با متهم شدن به هک سونی پیکچرز اینترتینمنت به عنوان انتقام از «مصاحبه»، فیلمی طنز در به سخره گرفتن کیم جونگ اون (Kim Jong Un)، رهبر کره شمالی، به شهرت رسید.

Chainalysis در پایان اظهار داشته که به هر دلیلی، مدت زمانی که (کره شمالی) مایل است این سرمایه‌ها را حفظ کند روشن‌کننده است، زیرا طرحی دقیق و نه ناامیدانه و عجولانه را پیشنهاد می‌کند.

براساس گزارش منتشر شده ایالات متحده در سال ۲۰۲۰، برنامه سایبری کره شمالی حداقل به اواسط دهه ۱۹۹۰ برمی‌گردد، اما از آن زمان به یک واحد جنگ سایبری با ۶۰۰۰ نیرو، معروف به دفتر ۱۲۱، که از چندین کشور از جمله بلاروس، چین، هند، مالزی و روسیه فعالیت می کند، افزایش یافته است.

گروهی از کارشناسان سازمان ملل، که بر تحریم‌های کره شمالی نظارت می‌کنند، پیونگ‌یانگ (Pyongyang) را به استفاده از منابع مالی دزدیده شده با هدف حمایت از برنامه‌های موشکی و هسته‌ای خود برای دور زدن تحریم‌ها متهم کرده‌اند.