اتحاد تایوان، ژاپن و کره با آمریکا برای استحکام زنجیره تراشه
اتحاد تایوان، ژاپن و کره با آمریکا برای استحکام زنجیره تراشه
آی سی تی نیوز - اتحادیه تولید کنندگان نیمه رسانا «Fab۴» متشکل از آمریکا، تایوان، ژاپن و کره جنوبی نخستین جلسه ویدئو کنفرانس خود را برگزار کرد.

به گزارش مهر به نقل از بلومبرگ، یک منبع آگاه فاش کرده مقامات کارگروه مذکور درباره یک سیستم هشدارهای اولیه برای تضمین ادامه جریان زنجیره ذخایر تراشه گفتگو کرده اند.

آنها همچنین درباره کنترل های صادراتی نیز مذاکره کرده اند. البته هیچ شرکتی در این جلسه حضور نداشته است. تایوان پیشنهاد کرده هر ۴ طرف کارگروه درباره بخش های مختلف زنجیره ذخایر تراشه به سرعت تبادل اطلاعات کنند. تایوان و کره جنوبی محور تولید، ژاپن محور تامین تجهیزات و آمریکا به عنوان بازار اصلی در این کارگروه فعالیت می کنند.

این جلسه در حالی برگزار می شود که دولت جو بایدن(رییس جمهور آمریکا) خواهان کمک شرکای بین المللی است تا محدودیت های وسیعی را بر فروش تجهیزات تراشه های پیشرفته به چین وضع کند. این سیاست برای جلوگیری از دستیابی چین به فناوری های نوینی طراحی شده که وضعیت آمریکا را به عنوان قدرت برتر جهان در معرض خطر قرار می دهد. طی این جلسه مقامات ارشد درباره استحکام زنجیره ذخایر گفتگو کردند.

سپتامبر گذشته ایالات متحده آمریکا نخستین جلسه کارگروهی به نام Fab۴ یا Chip۴ را با هدف مذاکره درباره قدرتمندسازی زنجیره ذخایر نیمه رسانا پس از وخیم شدن وضعیت بازار آن در گیرودار همه گیری کرونا را برگزار کرد.

کمبود نیمه رسانا که برخی خودروسازان را مجبور به توقف تولید کرده، تایوان را به عنوان مرکز تراشه سازی در معرض توجهات قرار داده است. در نتیجه این روند مدیریت زنجیره ذخایر تراشه به اولویت مهم تری برای دولت های سراسر جهان تبدیل شد.

وزارت خارجه تایوان اعلام کرد پس از ماه ها هماهنگی نخستین جلسه ویدئو کنفرانس مقامات ارشد «کارگروه انعطاف پذیری زنجیره تامین نیمه رسانای آمریکا و آسیای شرقی» یا Fab۴ در ۱۶ فوریه برگزار شد. در بیانیه این وزارتخانه آمده است: محور مذاکرات طرف های شرکت کننده در این جلسه حفظ استحکام زنجیره ذخایر نیمه رسانا و بررسی هماهنگی های آینده بود. کشور ما به عنوان یکی از اعضای منطقه «ایندو-پاسیفیک» نقش مهمی در صنعت جهانی نیمه رسانا و همچنین روابط عمیق اقتصادی و تجاری با کشورهای منطقه دارد.

البته در این بیانیه نام مقامات شرکت کننده در جلسه ذکر نشده است. کشورهای عضوFab۴ بزرگترین شرکت های تراشه سازی جهان را در اختیار دارند.