آی‌سی‌تی نیوز – ایالات متحده متهم به تهیه نرم افزارهای جاسوسی اسرائیلی برای نظارت بر تلفن‌های هوشمند است. به گزارش فارس به نقل از واشنگتن تایمز، جامعه اطلاعاتی ایالات متحده متهم به دستیابی به فناوری جاسوس‌افزار از شرکت فناوری اسرائیلی «گروه ان‌اس‌اُ»(NSO Group) است که می‌تواند تقریباً هر کسی را از طریق تلفن هوشمندش جاسوسی […]

آی‌سی‌تی نیوز – ایالات متحده متهم به تهیه نرم افزارهای جاسوسی اسرائیلی برای نظارت بر تلفن‌های هوشمند است.

به گزارش فارس به نقل از واشنگتن تایمز، جامعه اطلاعاتی ایالات متحده متهم به دستیابی به فناوری جاسوس‌افزار از شرکت فناوری اسرائیلی «گروه ان‌اس‌اُ»(NSO Group) است که می‌تواند تقریباً هر کسی را از طریق تلفن هوشمندش جاسوسی کند.

خرید این فناوری قبل از اینکه دولت بایدن سال گذشته این فناوری را در لیست سیاه قرار داد، صورت گرفته است.

بر اساس تحقیقات پروژه پگاسوس، تحقیقاتی که توسط خبرگزاری «Forbidden Stories»(وقایع ممنوعه) سازماندهی شده، محصول پگاسوس گروه «NSO» امکان دسترسی به پیام‌ها، دوربین و میکروفون یک کاربر تلفن هوشمند را بدون اقدام قربانی می‌دهد. پگاسوس توجه سازمان‌های نظارتی متمرکز و دولت‌هایی را که علاقه‌مند به استفاده از آن هستند، به خود جلب کرده است.

بر اساس گزارشی از نیویورک تایمز، در سال ۲۰۱۹، اف‌بی‌آی(FBI) این فناوری را به دست آورد اما از آن استفاده نکرده است.

اف‌بی‌آی به واشنگتن تایمز گفت که هیچ استفاده عملیاتی از این فناوری برای حمایت از هیچ تحقیقی وجود ندارد و مجوز محدودی را برای «فقط آزمایش و ارزیابی محصول» دریافت کرده است.

با این وجود جزئیات مربوط به روابط مجری قانون و آژانس‌های امنیت ملی آمریکا با گروه «NSO» در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

گروه NSO در سال‌های اخیر با یک کابوس تبلیغاتی مواجه شده، زیرا ناظران و محققین نحوه استفاده از فناوری جاسوس‌افزار آنها را کشف کرده‌اند. گروه تحقیقاتی «سیتیزن لب»(Citizen Lab) مستقر در تورنتو در سال ۲۰۱۸ ادعا کرد که از فناوری جاسوس افزار پگاسوس در عملیات در ۴۵ کشور استفاده شده است.