آی‌سی‌تی نیوز – حملات سایبری فعالیت نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی را در کشور‌های اروپایی تحت تاثیر قرار داده‌‎اند. به گزارش خبرگزاری میزان کشور‌های مختلف در اروپا از حملات سایبری رو به رشدی رنج می‌برند که آسیب پذیری آنان را بیش از پیش آشکار می‌کند. به گزارش «رویترز و gloucestershirelive»، شورای شهر «گلاستر»، در […]

آی‌سی‌تی نیوز – حملات سایبری فعالیت نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی را در کشور‌های اروپایی تحت تاثیر قرار داده‌‎اند.
به گزارش خبرگزاری میزان کشور‌های مختلف در اروپا از حملات سایبری رو به رشدی رنج می‌برند که آسیب پذیری آنان را بیش از پیش آشکار می‌کند.
به گزارش «رویترز و gloucestershirelive»، شورای شهر «گلاستر»، در جنوب غرب انگلیس، در اواخر ماه دسامبر دریافت که سیستم‌های فناوری اطلاعات آن هدف حمله سایبری قرار گرفته است.
از آن زمان تاکنون خدمات و فعالیت‌های این شورا تحت تاثیر قرار گرفته و ایمیل مقام‌های محلی و سازمان‌های دولتی مسدود شده است؛ چرا که بدافزار عامل این حمله سایبری از طریق ایمیل به یکی از اعضای شورا، فعال شد.
شورای شهر «گلاستر» هشدار داد که حل و فصل این بحران احتمالا شش ماه به طول بینجامد.
در دهه گذشته این دومین بار است که ادارات دولتی «گلاستر» با این مشکل مواجه شده‎اند.
آژانس ملی جرم و جنایت و مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس در حال بررسی این حمله سایبری هستند.
در همین حال، لهستان در پی حمله سایبری هفته گذشته به اوکراین، سطح تهدید امنیت سایبری سراسری خود را افزایش داده و تاکید کرد که این سطح هشدار جدید، پیشگیرانه است.
وزارت دیجیتال لهستان با قرار دادن بیانیه‌ای بر وب سایت خود اعلام کرد این هشدار تا ساعت ۱۲ نیمه شب یکشنبه برقرار خواهد بود.