آغاز سرکوب اپراتورهای وب تاریک در پاکستان
آغاز سرکوب اپراتورهای وب تاریک در پاکستان
آژانس تحقیقات فدرال پاکستان، سرکوب اپراتورهای وب تاریک را در این کشور آغاز کرد.

به گزارش سایبربان؛ حلقه جرایم سایبری آژانس تحقیقات فدرال (FIA) پاکستان بر افرادی که در تجارت کودکان و آزار و اذیت جنسی از طریق رسانه‌های اجتماعی دست دارند تمرکز می‌کند. آژانس گفت که این سازمان سرکوبی در سراسر کشور علیه افراد فعال در این حوزه آغاز کرده است.

داده‌های گردآوری شده به‌وسیله حلقه‌های مختلف جرایم سایبری آژانس تحقیقات فدرال پاکستان نشان می‎‌دهد که اکثر موارد تجارت پورنوگرافی کودکان در اسلام آباد از سوی واحدهای جنایات سایبری گزارش شده‌اند و این واحد مظنون حسن نواز (Hasan Nawaz) فرزند اختر نواز (Akhtar Nawaz) را دستگیر کرده است. سخنگوی آژانس تحقیقات فدرال گفت که متهم با باندهایی در اینترنت و دارک وب با مطالب مستهجن مربوط به خرید و فروش کودکان مرتبط بوده است. از متهم دستگیر شده مقادیر زیادی مطالب مستهجن کودکان و چندین حساب کاربری اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی کشف شد. براساس قانون پیکا (PICA) برای متهم پرونده تشکیل شد.

دایره جرایم سایبری مولتان، فهد نور (Fahad Noor)، حمزه نعیم (Hamza Naeem) و سلیم فیاض (Salim Fayyaz) را متهم کرد. تلفن همراه مورد استفاده متهم کشف و ضبط شد. براساس تحقیقات اولیه، رسانه‌های دیجیتال مرتبط با محتوای ادعایی، حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی، تصاویر جنسی و فیلم‌های جنسی کودکان نیز از تلفن همراه متهم کشف شد. طبق قانون پیکا ۳ پرونده برای متهمان ثبت شد که در دست بررسی هستند.

در عملیات دیگری، دایره جرایم سایبری اسلام آباد متهمی را به اتهام اشتراک عکس/فیلم‌های اعتراض‌آمیز بازداشت کرد. وی حافظ الرحمن (Hafeezur Rehman) نام داشت. متهم در به اشتراک‌گذاری تصاویر مستهجن کودکان و تصاویر و فیلم‌های اعتراض‌آمیز یک شاکی در شبکه‌های اجتماعی دست داشت. برای متهم به موجب قانون پیکا پرونده تشکیل و تحقیقات آغاز شد.

همچنین، محمد یاسر (Muhammad Yasir) دستگیر و مقدار زیادی مطالب مستهجن کودکان و چندین حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی و گوگل، مورد استفاده برای ذخیره مطالب مستهجن کودکان، کشف شد.

امجد حسین (Amjad Hussain) از یک حساب کاربری جعلی در فیس‌بوک برای آپلود عکس‌های شخصی خانواده یک شاکی استفاده کرد. دایره جرایم سایبری آژانس تحقیقات فدرال پاکستان در اسلام آباد، پرونده‌ای را براساس قانون PICA علیه متهم ثبت کرد. پرونده در حال بررسی است.

در ۲ عملیات مختلف، که به‌وسیله حلقه جرایم سایبری ابوت‌آباد انجام شد، ۲ مظنون مرتبط با تخلفات پورنوگرافی کودکان دستگیر شدند. متهمان از طریق واتس‌آپ درگیر باج‌گیری و آزار جنسی شاکیان بودند. از جمله متهمان واثق شاه (Wasiq Shah) و شیراز علی (Shiraz Ali) هستند. گوشی‌های موبایل مورد استفاده متهمان کشف و ضبط شد. طبق قانون پیکا، پرونده‌هایی علیه متهمان ثبت شده است.

«Quetta»، واحد جرایم سایبری آژانس تحقیقات فدرال، باند مجرمان سایبری را که در باج‌گیری، اخاذی و هرزه‌نگاری کودکان شرکت داشتند، منهدم و محمد ارسلان (Muhammad Arsalan)، یک پاسبان پلیس بلوچستان را دستگیر کرد.