تبلور ابزارهای نوین بانک ملی ایران در فین تک ها؛ بهره برداری از سفته الکترونیک بانک ملی ایران برای نخستین بار در صنعت بیمه کشور
تبلور ابزارهای نوین بانک ملی ایران در فین تک ها؛ بهره برداری از سفته الکترونیک بانک ملی ایران برای نخستین بار در صنعت بیمه کشور
بانک ملی ایران امروز برای نخستین بار در کشور، بهره برداری از سفته الکترونیکی در صنعت بیمه را از طریق شعبه دانش بنیان فخر رازی این بانک و شرکت دانش بنیان ازکی وام عملیاتی کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، علیرضا ماهیار عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک در این مراسم با اشاره به افتتاح سال گذشته سفته و برات الکترونیکی از سوی وزیر محترم امور اقتصادی و دارائی و همچنین افتتاح شعبه دانش بنیان فخر رازی به عنوان یک شعبه مشاور محور برای شرکت های دانش بنیان برای نخستین بار در کشور گفت: با راه اندازی زیر ساختها در معاونت فناوری بانک و راه اندازی شعبه دانش بنیان فخر رازی، امروز شاهدیم که سفته الکترونیک با قابلیت های بینظیر در یک مجموعه فین تکی به نام ازکی وام عملیاتی شده و امیدواریم در بانک ملی ایران شاهد جاری سازی پلت فرم ها با استفاده از ابزارهای بانکی باشیم  .

وی با بیان اینکه ما به دنبال ایجاد ارتباط موثر میان مجوعه نخبگان، استارت آپ ها و دانش بنیان ها با صنعت و ابزارهای بانکی ‌و همچنین بهره برداری از آنها در داخل پلت فرم ها هستیم، افزود: امروز پلت فرم های زیادی در کشور داریم اما ارتباط دو سویه با صنعت بانکی کمتر دیده می شود. از این رو، جاری سازی ارتباطات و زیرساخت ها بین حوزه های مختلف را در بانک ملی ایران دنبال می کنیم.

ماهیار با بیان اینکه امروز نئوبانک ها بانکداری سنتی را به چالش کشیده اند، تصریح کرد: هر چه محصولات بانکی را در راستای تجربه مشتری و خدمت نوین مالی قرار دهیم، به سمت کاربرد و بهره وری بیشتر در بانکداری دیجیتال و پلتفرمی پیش خواهیم رفت.

عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه از زمان افتتاح سرویس سفته الکترونیک در بانک، بیش از پنج هزار سفته الکترونیک صادر شده است، خاطر نشان کرد: به دنبال جاری سازی فضای فین تکی در بانک ملی ایران هستیم تا این بانک به بزرگترین بانک فین تک کشور تبدیل شود و قطعا این مهم به‌ کمک دانش بنیان ها و فین تک ها محقق خواهد شد.

همچنین احمد تقوایی نجیب، رییس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد ضمن قدردانی از بانک ملی ایران و صاحبان ایده نو و جدید عملیاتی سازی سفته الکترونیک در صنعت بیمه کشور گفت: اینکه مردم بتوانند از شرایط اقساطی در خرید بیمه نامه بهره مند شوند، اتفاق خوب و مبارکی است و امیدواریم این مسیر ادامه داشته باشد.

وی با اشاره بر صدور سفته و برات الکترونیک در بانک ملی ایران برای نخستین بار در کشور افزود: در حوزه بانکی، بیشتر نیازمند این دست اتفاقات هستیم و امیدواریم بتوانیم در مجموعه وزارت اقتصاد هم به عنوان یک نهاد حاکمیتی، زیرساخت های لازم را مهیا کنیم.

تقوایی نجیب با بیان اینکه در گذشته مردم مسیر سختی را برای تهیه برات و سفته طی می کردند، اظهار کرد: سال گذشته که تصمیم گرفتیم سفته و برات الکترونیک را راه اندازی کنیم، شاید داشتن اوراق بهادار الکترونیکی کمی دور از ذهن بود اما در سه ماه گذشته بیش از یکصد هزار سفته و برات الکترونیک در کشور صادر شده است.

محمدمهدی مومنی مدیرعامل شرکت دانش بنیان ازکی وام نیز در پایان این مراسم گفت: از ابتدا هدف ما افزایش عمق بازار بیمه در کشور بود تا مردم بتوانند علاوه بر خدمات اجباری، محصولات بیشتری را دریافت کنند که یکی از راه های تحقق این امر در شرایط اقتصادی کشور، خرید بیمه نامه به روش اقساطی و از طریق پلت فرم ها بود.

وی بیان کرد: امروز شاهدیم که در کم تر از پنج دقیقه می توان یک بیمه نامه با اقساط ۹ ماهه خریداری کرد و البته می توان این سرویس را در سایر بخش های صنعت بیمه و همچنین دیگر بازارهای مالی توسعه داد.

در پایان این مراسم، رییس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد به همراه عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک، روسای ادارات ستادی و فناوری بانک، مدیران عامل شرکت های فارس، سککوک، ازکی وام و… از شعبه دانش بنیان فخر رازی بازدید کردند.