الگوی بانک ملی ایران برای توانمندسازی اقتصادی نیازمندان
الگوی بانک ملی ایران برای توانمندسازی اقتصادی نیازمندان
بانک ملی ایران با هدف توانمندسازی اقتصادی اقشار ضعیف و کم برخوردار جامعه، همراه همیشگی سیاست های کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده به طوری که سید مرتضی بختیاری رییس این کمیته با تاکید بر این مهم، بانک ملی ایران را به نمایندگی از طرف همه امدادگران و جامعه هدف کمیته امام خمینی (ره) و مددجویان کشور مورد قدردانی قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، تفاهم نامه اخیر این بانک با کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز گامی دیگر در زمینه محرومیت زدایی مناطق کم‌ برخوردار کشور با اعطای تسهیلات خود اشتغالی و مشاغل خانگی مددجویان، مسکن محرومان و… بوده است و بانک ملی ایران به عنوان یکی از پیشتازهای شبکه بانکی در این زمینه، همواره بخش قابل توجهی از سبد تسهیلاتی قرض الحسنه خود را به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و دیگر نهادهای حمایتی اختصاص می دهد.
این بانک از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه بالغ بر دو هزار و ۴۹۳ فقره تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی به ارزش یک هزار و ۷۳۵ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال تخصیص داده است.
همچنین بانک ملی ایران در مدت مذکور، ۲۰۸ فقره تسهیلات به ارزش ۶۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات در بخش مسکن محرومان شهری با معرفی کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت کرده است.
اعطای تسهیلات به بیماران فقیر و معسر با معرفی این نهاد از دیگر سیاست های بانک در بخش تسهیلات قرض الحسنه است که در دو ماه ابتدای سال جاری، ۱۴۶ فقره از این تسهیلات به ارزش ۳۸ میلیارد و ۳۹۵ میلیون ریال تخصیص یافته است.
بی شک نقش بانک ملی ایران در توانمندسازی مددجویان و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بر کسی پوشیده نیست و سیاست ها و تلاش های بسیار بزرگ مدیران این بانک برای ایجاد اشتغال مددجویان راهی برای تعالی و پیشرفت جامعه در این جنگ بی سابقه اقتصادی خواهد بود.