زیرساخت‌ نسخه الکترونیکی در همدان مهیا نیست
زیرساخت‌ نسخه الکترونیکی در همدان مهیا نیست
رئیس سازمان نظام پزشکی همدان با بیان اینکه نزدیک به دو سال از اجرای نسخه نویسی الکترونیکی در همدان می‌گذرد، گفت: هنوز زیر ساخت‌های لازم اجرای این طرح فراهم نشده است.

علیرضا مدرکیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: نسخه‌نویسی الکترونیکی علاوه بر اینکه مدت زمان انتظار بیماران را در مطب‌ها افزایش داده،  برای پزشکان تبدیل به یک معضل شده و درد سرهایی را برای آن‌ها ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: قطعی سامانه، ضعیف بودن اینترنت، قطعی برق در بعضی مواقع و اختلال در سامانه نسخه‌نویسی، از مشکلاتی است که نسخه‌نویسی الکترونیکی را با مشکل مواجه کرده و این مشکل از دو سال پیش تاکنون برقرار است.

رئیس نظام پزشکی همدان با تاکید بر اینکه مدت زمان ثبت نسخه الکترونیکی نسبت به نسخه دستی طولانی‌تر است، عنوان کرد: این موضوع سبب معطلی بیماران و شلوغی سالن انتظار مطب‌ها شده است.

مدرکیان با بیان اینکه معطلی بیماران تنها مربوط به مطب‌ها نیست، اظهار داشت: مدت زمان تحویل دارو در داروخانه‌ها هم طولانی‌تر شده و حتی برخی مواقع بیماران به داروخانه مراجعه می‌کنند  می‌بینند دستور دارویی آن‌ها ثبت نشده و مجبور به مراجعه مجدد به مطب پزشک می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ما مخالف اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی نیستیم،  تصریح کرد: اما انتظار داریم پیش از اجباری شدن هر طرحی، زیرساخت‌های مربوط به آن فراهم شود. بسیاری از همکاران ما برای سرعت در خدمات‌رسانی و کاهش مدت زمان انتظار بیماران، یک نفر را برای ثبت  سیستمی نسخه‌ها، استخدام کرده‌اند.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان با بیان اینکه همکارانی که از نسخه‌نویسی الکترونیکی استفاده نکنند، خدمات بیمه‌ای به بیمار تعلق نمی‌گیرد،عنوان کرد: وقتی سامانه نسخه نویسی به هر دلیلی  قطع می‌شود، بیماران باید تا زمان اتصال سامانه در انتظار بمانند.