آموزش ۴۰ هزار جوان نیجریه‌ای در زمینه امنیت سایبری
آموزش ۴۰ هزار جوان نیجریه‌ای در زمینه امنیت سایبری
وزارت آموزش نیجریه 40 هزار جوان را در زمینه امنیت سایبری آموزش می‌دهد.

به گزارش سایبربان؛ ساندی دِر (Sunday Dare)، وزیر توسعه ورزش و جوانان نیجریه، در ابوجا گفت که این وزارتخانه به ۴۰ هزار جوان در زمینه امنیت سایبری آموزش خواهد داد.

دِر، به عنوان نماینده اسماعیل ابوبکر (Ismaila Abubakar)، دبیر دائمی این وزارتخانه، این موضوع را در جریان امضای تفاهم‌نامه و آغاز پروژه امنیت سایبری فاش کرد.

او اعلام کرد که این آموزش به عنوان راهی مؤثر در مهار نرخ رو به رشد بیکاری جوانان در نیجریه ضروری شده است.

وزیر توسعه ورزش و جوانان نیجریه اظهار داشت : «این آموزش شامل مسابقه، گواهینامه و کارآموزی خواهد بود و بسیار مهم و به موقع است، زیرا ما جمعیت رو به رشدی از جوانان داریم که آماده ارائه استعدادهای گسترده‌ای در فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) هستند. همچنین، جوانان را می‌توان برای استفاده، توسعه و هدایت پیشرفت‌های فن‌آوری که می‌تواند به چالش‌های نوظهور برای توسعه کشور پاسخ دهد، آموزش داد.»

وی افزود که این برنامه در یک دوره حیاتی در زندگی مردم قرار دارد، زمانی که دولت باید انگیزه لازم را برای توانمندسازی جوانان نیجریه برای اتکا به خود فراهم کند.

دِر فاش کرد که مجمع جهانی اقتصاد در مورد امنیت سایبری، همراه با هوش مصنوعی (AI) و تجزیه و تحلیل داده‌ها، اکنون فرصت‌های شغلی خوبی را برای متخصصان ارائه می‌دهد.