آی‌سی‌تی نیوز – معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد که به سرعت تا ۹۰ درصد اختلالات در ارایه سرویس ها و خدمات داخلی و برخی موارد اینترنت بین الملل رفع شده است و مابقی تا ساعت آینده مرتفع می‌شود. به گزارش وزارت ارتباطات ، حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و […]

آی‌سی‌تی نیوز – معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد که به سرعت تا ۹۰ درصد اختلالات در ارایه سرویس ها و خدمات داخلی و برخی موارد اینترنت بین الملل رفع شده است و مابقی تا ساعت آینده مرتفع می‌شود.

به گزارش وزارت ارتباطات ، حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در گفتگو با شبکه خبر در تشریح اختلال در شبکه ارتباطی اینترنت گفت: در پی قطع برق در یکی از مراکز زیرساختی شرکت ارتباطات زیرساخت اختلالی در سیستم برق رسانی مرکز ایجاد شد که این موضوع منجر به ایجاد حریق در سیستم‌های تامین برق اضطراری و سامانه‌های برق رسانی شد.

وی افزود: این مسئله باعث شد در برخی از مناطق عمدتا خدمات و سرویس های داخلی دچار مشکلاتی شود در برخی موارد اینترنت بین‌الملل هم دچار قطعی شد.

فتاحی ادامه داد: به محض اینکه این اتفاق رخ داد با همکاری خوب سازمان آتش نشانی در مرحله نخست حریق مهار شد و در ادامه همکاران در شرکت ارتباطات زیر ساخت اقدام به رفع اختلال در سامانه های فنی کردند و سیستم برق رسانی به حال اولیه بازگشت.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد رفع اختلال انجام شده است و امکان ارایه سرویس ها فراهم شده است و در مجموع سامانه ارایه خدمات تا ساعتی دیگر به طور کامل به حالت اولیه باز می گردد.

وی در خاتمه تاکید کرد: تا کمتر از یک یا دو ساعات آینده همکاران ما بازسازی مسیرها و به روزرسانی ارایه خدمات را انجام خواهند تا خدمات بدون هیچ اختلالی به طور کامل به مردم عزیز ارایه شود.