<span style='color:#787878;font-size:12px;'>به گزارش indianexpress، الکساندر گامرو-گاریدو، نویسنده اول مقاله</span><br/>یک چهارم زیرساخت‌های اینترنت مستعد حملات هستند
<span style='color:#787878;font-size:12px;'>به گزارش indianexpress، الکساندر گامرو-گاریدو، نویسنده اول مقاله</span><br/>یک چهارم زیرساخت‌های اینترنت مستعد حملات هستند
بر اساس مطالعاتی که بر روی ۷۵ کشور جهان انجام شده است به نظر می‌رسد یک چهارم کشور‌ها دارای زیر ساخت‌های اینترنتی نسبتا ضعیفی هستند.

بر اساس مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو انجام شد، حدود یک چهارم کاربران اینترنت جهان در کشور‌هایی زندگی می‌کنند که زیرساخت‌های اینترنتی آن‌ها بیشتر از آنچه قبلا تصور می‌شد در معرض حملات هدفمند قرار می‌گیرند. متخصصان حوزه کامپیوتر در مجموع ۷۵ کشور را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش indianexpress، الکساندر گامرو-گاریدو، نویسنده اول مقاله، در بیانیه مطبوعاتی گفت “ما می‌خواستیم مکان شناسی (توپولوژی) اینترنت را مطالعه کنیم تا پیوند‌های ضعیفی را پیدا کنیم که اگر آن‌ها به خطر بیفتند، ترافیک کل یک کشور در معرض خطر قرار می‌گیرد.”

بسته به کشوری که در آن هستید، ساختار اینترنت می‌تواند به شدت متفاوت باشد. در برخی نقاط مانند ایالات متحده، تعداد زیادی از ارائه دهندگان خدمات اینترنتی (ISP) با هم رقابت می‌کنند و خدمات را به تعداد زیادی از کاربران ارائه می‌دهند. این ISP‌ها دارای شبکه‌هایی هستند که مستقیماً به یکدیگر متصل هستند و محتوا را مبادله می‌کنند و فرآیندی به نام همتاسازی مستقیم را تشکیل می‌دهند.

نقشه زیرساخت های اینترنت در کشورهای جهان

اما این مطالعه نشان داد در برخی از کشورها، که بسیاری از آن‌ها در جنوب جهانی هستند، کاربران اینترنت تنها به چند ISP برای دسترسی به اینترنت متکی هستند و در برخی از این کشورها، یک ISP به اکثریت بزرگی از کاربران خدمات ارائه می‌دهد. این ارائه دهندگان اغلب به تعداد محدودی از شرکت‌ها برای دسترسی به اینترنت جهانی و ترافیک اینترنت سایر کشور‌ها متکی هستند.

این موضوع می‌تواند به این معنی باشد که مهاجمان فقط باید یک یا چند شرکت از آنها که “سیستم‌های خودگردان حمل و نقل” نامیده می‌شوند را هدف قرار دهند تا دسترسی به اینترنت در کل یک کشور را فلج کنند. در کشور‌هایی مانند کوبا و سیرالئون، یک ارائه‌دهنده سیستم خودمختار ترانزیت تقریباً برای همه کاربران در کشور ارتباط برقرار می‌کند.
باشگاه خبرنگاران