گوگل پلی نقد کاربران را سانسور می‌کند
گوگل پلی نقد کاربران را سانسور می‌کند
گوگل با تغییر سیاست فروشگاه اپلیکیشن پلی استور (Play Store)، نقدهایی که کاربران برای برنامه‌ها ارسال می‌کنند را با ۲۴ ساعت تاخیر، برای همه کاربران قابل مشاهده می‌کند.

به گزارش ایسنا، نقد کاربران در فروشگاه پلی استور گوگل، معیار ارزشمندی در تصمیم گیری برای دانلود یک اپلیکیشن یا بازی است اما این نقدها همیشه بی‌عیب نیستند. همه این اپلیکیشن‌ها ممکن است با کمپین‌های ارسال انبوه نقد منفی مواجه شوند که طی آنها کاربران تصمیم می‌گیرند شهرت یک اپلیکیشن را در قالب اعتراض، مخدوش کنند. همچنین کاربران اغلب به خاطر مشکلاتی که به راحتی توسط طراح برنامه می‌توانند حل شوند، امتیاز یک ستاره می‌دهند. برای مقابله با این مسائل، گوگل پس از یک تاخیر ۲۴ ساعته، نقد کاربران را منتشر می‌کند و به الگوریتم‌ها و طراحان اپلیکیشن، زمان کافی برای واکنش می‌دهد.

سیاست جدید پلی استور که ابتدا توسط میشال رحمان مشاهده شد، کاملا واضح است. نقد اپلیکیشن‌ها معمولا تنها ۲۴ ساعت پس از ایجاد شدن، ارسال می‌شوند البته این مدت زمان قطعی نیست و ممکن است کمی زودتر یا دیرتر نقدها ارسال شوند. در حالی که نقدهای جدید برای عموم قابل مشاهده نیستند اما طراحان همچنان قادرند آنها را مشاهده کنند و به این ترتیب فرصت پیدا می‌کنند به موقع واکنش نشان داده و پیش از انتشار علنی نقدها، راه‌حلی برای مشکلات احتمالی پیدا کنند.

گوگل اعلام کرده که سیاست جدید، به شناسایی بهتر امتیازهای مشکوک کمک می‌کند. این گفته به معنای آن است که گوگل از این فرصت زمانی، برای ارزیابی آغاز شدن کمپینهای ارسال انبوه نقدهای منفی استفاده می‌کند و از نقدهای بد بدون توجیه جلوگیری می‌کند. آن روی دیگر این سکه، ممکن است شامل نقدهای خریداری شده باشند.

اگرچه مقررات گوگل به طراحان اجازه نمی‌دهد برای نقدهای مثبت، پول پرداخت کنند اما شرکت‌های متعددی خدمات مشابه را ارائه می‌کنند. تاخیر در فرآیند نقدها به گوگل کمک خواهد کرد این کمپین‌ها را شناسایی و متوقف کند.

تاخیر جدید ممکن است از داغی بحثها کم کند. افزایش یکباره نقدها باعث می‌شود کاربران مشاهده کنند که همزمان دیگران هم نقدهای منفی ارسال می‌کنند. وقتی نقدها با تاخیر قابل مشاهده شود، چنین اتفاقاتی تکرار نخواهد شد.

بر اساس گزارش وب سایت اندروید پلیس، باید دید سیاست جدید، چظور چهره پلی استور را تغییر می‌دهد و آن را به مکان مدنی‌تری تبدیل می‌کند یا خیر.