کمبود متخصص امنیت سایبری کشورها را تهدید می‌کند
کمبود متخصص امنیت سایبری کشورها را تهدید می‌کند
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد نزدیک به یک سوم متخصصان امنیت سایبری به دنبال خروج از این حوزه کاری هستند و این مساله مشکلات صنعت مذکور را تشدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زد دی نت، بررسی‌های مؤسسه امنیت سایبری ترلیکس که از طریق گفتگو با هزار متخصص این حوزه در سطح جهان انجام شده، نشان می‌دهد ۳۰ درصد شاغلان این بخش در حال برنامه‌ریزی برای تغییر حرفه در طی دو یا چند سال آینده هستند.

از همین رو سازمان‌ها هم‌اکنون با کمبود نیرو برای تأمین امنیت سایبری مواجه هستند و افراد کافی و برخوردار از مهارت‌ها و صلاحیت‌های لازم برای ایمن نگه‌داشتن سیستم‌های فناوری اطلاعات در برابر نقص‌ها و سایر تهدیدات امنیتی در جهان وجود ندارند.

بررسی‌ها حاکیست سازمان‌های مختلف با تهدیدات فزاینده‌ای از جانب مجرمان سایبری و هکرهای مورد حمایت دولت‌ها مواجه هستند و این حملات از نظر حجم و پیچیدگی در حال افزایش است.

بررسی‌های ترلیکس نشان داده که ۸۵ درصد از سازمان‌ها به علت کمبود نیروی کار از توانایی کافی برای ایمن کردن سیستم‌ها و شبکه‌های فناوری اطلاعات برخوردار نیستند.

متخصصان امنیت سایبری، از آن جهت قصد ترک این حرفه را دارند که احساس می‌کنند مورد قدردانی قرار نمی‌گیرند و نمی‌توانند در حرفه خود رشد کنند.

فقدان مسیر شغلی روشن (۳۵٪)، عدم شناخت اجتماعی (۳۱٪) و حمایت محدود برای توسعه مهارت‌های خود (۲۵٪) به عنوان سه مشکل اصلی که کارکنان امنیتی را مجبور به ترک کار می‌کند ذکر شده است.