<span style='color:#787878;font-size:12px;'>اولویت‌های پلیس فتا برای سال جدید اعلام شد</span><br/>“کلاهبرداری‌” در صدر جرایم سایبری سال ۱۴۰۰
<span style='color:#787878;font-size:12px;'>اولویت‌های پلیس فتا برای سال جدید اعلام شد</span><br/>“کلاهبرداری‌” در صدر جرایم سایبری سال ۱۴۰۰

آی‌سی‌تی نیوز – رییس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرائم از اولویت‌های پلیس فتا در سال ۱۴۰۱ است، گفت: بیشتر پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا در سال ۱۴۰۰ مربوط به پرونده‌های مالی و کلاهبرداری‌های اینترنتی بوده است. داوود گودرزی معظمی، رییس پلیس فتا تهران بزرگ در گفت و گو […]

آی‌سی‌تی نیوز – رییس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرائم از اولویت‌های پلیس فتا در سال ۱۴۰۱ است، گفت: بیشتر پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا در سال ۱۴۰۰ مربوط به پرونده‌های مالی و کلاهبرداری‌های اینترنتی بوده است.

داوود گودرزی معظمی، رییس پلیس فتا تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: بیشترین جرائمی که در سال ۱۴۰۰ در پلیس فتا فرماندهی تهران بزرگ داشتیم جرائم مالی بودند.

وی ادامه داد: بررسی و آسیب‌شناسی که ما روی پرونده‌های سایبری انجام دادیم نشان داد که متاسفانه اغلب این پرونده‌ها به این صورت است که اگر مردم به توصیه‌های پلیس توجه کنند و دقت بیشتری داشته باشند اتفاق نمی‌افتد. بنابراین نیاز است که مردم در این زمینه به توصیه‌ها بیشتر عمل کرده و همکاری لازم را داشته باشند.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در بحث پیامک‌های جعلی ثنا که برای مردم ارسال می‌شد و از طریق آن بدافزار بر روی گوشی افراد نصب می‌شد ما با هجمه‌ای از پرونده‌ها مواجه شده بودیم اما با توجه به اطلاع‌رسانی وسیعی که صورت گرفت و توجهی که مردم به این اطلاع‌رسانی‌ها داشتند خوشبختانه این شگرد کنترل شده، بنابراین لازم است که مردم توصیه‌های پلیس را مد نظر قرار دهند تا شاهد کاهش جرائم باشیم.

سرهنگ گودرزی معظمی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ چندین باند در زمینه کلاهبرداری‌های اینترنتی و جرائم مالی را شناسایی و دستگیر کردیم. اقدامات ما به صورت مستمر و شبانه روزی و دنباله دار در این زمینه پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه فرماندهی تهران بزرگ در پلیس فتا در سال ۱۴۰۰ به صورت کلی شاهد کاهش جرائم بوده‌ایم اما جرائم کلاهبرداری نسبت به کل جرائم سایبری درصد بیشتری را به خود اختصاص داده است.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه رمز ارزها نیز شامل حوزه جرائم کلاهبرداری می‌شود، گفت: در خصوص ارزهای دیجیتال در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل آن شاهد یک پیک جرائم بودیم و آمار بالاتری داشتند متاسفانه مبالغ جرائمی که در حوزه رمزارزها اتفاق می‌افتد بسیار سنگین است و در بسیاری از این پرونده‌ها چندین میلیارد از مردم به یغما رفته است.

سرهنگ گودرزی تاکید کرد: پلیس فتا در این زمینه نیز اطلاع‌رسانی‌های بسیاری انجام داده، اما لازم است این را بدانیم که این تکنولوژی وارد کشور شده است و ما توصیه می‌کنیم که افرادی که در این زمینه فعال هستند حتما علم کافی را داشته باشند. غالب افرادی که مورد طعمه در این جرائم قرار گرفته‌اند اقدامات فنی از قبیل ساخت کیف پول و سایر موضوعات توسط اشخاص دیگری برای آن‌ها انجام شده است و همین امر باعث شده حریم خصوصی آن‌ها نقض شده و اموال‌شان به غارت برود.

وی همچنین درباره اولویت‌های این پلیس در سال ۱۴۰۱ گفت: کماکان اقدامات پیشگیرانه و اطلاع‌رسانی در خصوص جرائم در اولویت کار ما است تا بتوانیم امسال نیز با اطلاع‌رسانی همراهی و همکاری بیشتری از مردم در این زمینه ببینیم و بتوانیم در حوزه پیشگیری از جرم شاهد کاهش جرائم باشیم.