چین: آمریکا بزرگترین سایبری دنیاست
چین: آمریکا بزرگترین سایبری دنیاست
چین، آمریکا را دزد اصلی اطلاعات و محور سرقت‌های سایبری جهان معرفی کرد.

به گزارش سایبربان؛ وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ۱۵ ژوئن اعلام کرد: ایالات‌متحده یک “محور سرقت سایبری” ایجاد کرده که هسته اصلی آن خود آمریکا است. این مقام چینی همچنین از ایالات‌متحده خواست فوراً “فعالیت‌های مخرب سایبری” خود را متوقف کند.

اظهارات وانگ به گزارش اخیر پلتفرم امنیت سایبری Anzer اشاره داشت که در افشاگری خود گفته بود ارتش و سازمان‌های دولتی ایالات‌متحده ۹۷ میلیارد قطعه داده از اینترنتی جهانی و اطلاعات ۱۲۴ میلیارد تلفن همراه را در ۳۰ روز گذشته سرقت کرده‌اند.

در این گزارش همچنین به یک سلاح سایبری جدید به نام “مخبر بی‌مرز” (boundless informant) اشاره‌شده که توسط آژانس امنیت ملی ایالات‌متحده (NSA) برای جمع‌آوری، مدیریت و تجزیه‌وتحلیل داده‌هایی که از راه‌های غیرقانونی به‌دست‌آمده استفاده می‌شود.

وزارت امورخارجه چین با محکوم کردن این نوع عملیات‌های سایبری، نه‌تنها دولت ایالات‌متحده و متحدانش، بلکه شرکت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مستقر در ایالات‌متحده که تقریباً در هر مرحله از تحقیق و توسعه تسلیحات سایبری ایالات‌متحده دست داشته‌اند را نیز به‌عنوان مسئول و مقصر ماجرا معرفی کرد.