پیش‌بینی هزینه ۱۸۸ میلیارد دلاری امنیت سایبری در سال آینده
پیش‌بینی هزینه ۱۸۸ میلیارد دلاری امنیت سایبری در سال آینده
گارتنر پیش‌بینی کرد که تا سال آینده هزینه‌های امنیت سایبری به ۱۸۸ میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش سایبربان؛ شرکت مشاوره و تحقیقات فناوری گارتنر (Gartner) پیش‌بینی کرد که هزینه‌های امنیت سایبری به ۱۸۸ میلیارد دلار خواهد رسید. براین اساس، شرکت پیش‌بینی‌های زیر را انجام داد :

هزینه‌های مربوط به امنیت برنامه‌ها با رشد ۲۴.۷ درصدی به ۷.۵۰۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ برسد؛
هزینه‌های مربوط به امنیت ابری با رشد ۲۶.۸ درصدی به ۶.۶۸۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ برسد؛
هزینه‌های مربوط به حریم خصوصی داده‌ها در سال ۲۰۲۳ با ۱۶٫۹ درصد رشد به ۱٫۴۷۷ میلیارد دلار برسد؛
هزینه‌های مربوط به امنیت داده‌ها در سال ۲۰۲۳ با ۱۴٫۲ درصد رشد به ۳٫۹۹۷ میلیارد دلار برسد؛
هزینه‌های مربوط به مدیریت دسترسی به هویت ۱۵٫۱ درصد رشد کند و در سال ۲۰۲۳ به ۲۰٫۷۴۶ میلیارد دلار برسد؛
هزینه های حفاظت از زیرساخت ها در سال ۲۰۲۳ با ۱۶٫۱ درصد رشد به ۳۱٫۸۱۰ میلیارد دلار برسد؛
هزینه‌های مربوط به مدیریت یکپارچه ریسک در سال ۲۰۲۳ با ۱۳٫۱ درصد رشد به ۷٫۰۳۴ میلیارد دلار برسد؛
هزینه‌های مربوط به تجهیزات امنیت شبکه با رشد ۹٫۷ درصدی به ۲۰٫۹۳۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ برسد؛
هزینه‌های مربوط به سایر نرم‌افزارهای امنیت اطلاعات با ۱۳٫۴ درصد رشد به ۲٫۳۰۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ برسد؛
هزینه‌های خدمات امنیتی با رشد ۶٫۷ درصدی به ۷۶٫۴۶۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ برسد؛ هزینه نرم‌افزار امنیت مصرف‌کننده با رشد ۸.۳ درصدی به ۹.۳۷۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ برسد؛
و امنیت ابری قوی‌ترین رشد را در دو سال آینده داشته باشد.
کارشناسان معتقدند که بازار مدیریت ریسک (IRM) تا سال ۲۰۲۴ رشد ۲ رقمی را نشان خواهد داد، زیرا شرکت‌ها تمرکز خود را بر «ESG»، ریسک شخص ثالث، ریسک امنیت سایبری و ریسک حریم خصوصی افزایش می‌دهند.

خدمات امنیتی شامل مشاوره، پشتیبانی سخت افزاری، پیاده‌سازی و خدمات برون‌سپاری، بزرگ‌ترین دسته از هزینه‌ها است که در سال ۲۰۲۲ تقریباً ۷۲ میلیارد دلار است و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ به ۷۶٫۵ میلیارد دلار برسد.

تقاضا برای فناوری‌هایی که محیط دورکاری و ترکیبی ایمن را فراهم می‌کنند، پس از سال ۲۰۲۲ افزایش می‌یابد. فناوری‌هایی مانند فایروال برنامه‌های کاربردی وب (WAF)، مدیریت دسترسی (AM)، پلت‌فرم حفاظت نقطه پایانی (EPP) و دروازه وب امن (SWG) شاهد تقاضای کوتاه‌مدت حداقل تا سال ۲۰۲۲ خواهند بود.

دسترسی به شبکه اعتماد صفر (ZTNA) سریع‌ترین بخش در حال رشد در امنیت شبکه است که پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۲ ۳۶ درصد و در سال آینده ۳۱ درصد رشد کند، که ناشی از افزایش تقاضا برای حفاظت از اعتماد صفر برای کارگران راه دور و کاهش وابستگی سازمان ها به وی‌پی‌ان‌ها برای دسترسی امن است.

حداقل ۷۰ درصد از راه‌اندازی‌های جدید دسترسی از راه دور عمدتاً به‌وسیله ZTNA در مقابل خدمات وی‌پی‌ان تا سال ۲۰۲۵ ارائه می‌شود که این رقم در پایان سال ۲۰۲۱ کمتر از ۱۰ درصد بود.

سازمان‌ها با افزایش خطرات امنیتی و همچنین پیچیدگی عملیات و مدیریت چندین فناوری به دلیل محیط‌های چند ابری مواجه هستند. به گفته گارتنر، این امر منجر به فشار به سمت امنیت ابری می‌شود و سهام بازار راه‌حل‌های بومی ابری افزایش می‌یابد.

بازار ترکیبی کارگزاران امنیتی دسترسی ابری (CASB) و پلتفرم حفاظت از بار کاری ابری (CWPP) در سال آینده با ۲۶٫۸ درصد رشد به ۶٫۷ میلیارد دلار خواهد رسید. تقاضا برای راه‌حل‌های تشخیص و پاسخ مبتنی بر ابر مانند تشخیص و پاسخ نقطه پایانی (EDR) و مدیریت شده تشخیص و پاسخ (MDR) همچنین در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

روگِرو کونتو (Ruggero Contu)، تحلیلگر مدیر ارشد در گارتنر اظهار داشت که مدیران ارشد امنیت اطلاعات باید روی سطح حمله در حال گسترش ایجاد شده به‌وسیله ابتکارات تحول دیجیتال مانند پذیرش ابر، همگرایی فناوری اطلاعات، اینترنت اشیا، فناوری عملیاتی، دورکاری و یکپارچه‌سازی زیرساخت‌های شخص ثالث تمرکز کنند.