آی‌سی‌تی نیوز – رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: ذخیره نکردن رمز عبور و خروج از حساب‌های کاربری در هنگام استفاده از اینترنت در کافی نت‌ها از جمله اقدامات لازم جهت حفاظت از حریم خصوصی است. سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا […]

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: ذخیره نکردن رمز عبور و خروج از حساب‌های کاربری در هنگام استفاده از اینترنت در کافی نت‌ها از جمله اقدامات لازم جهت حفاظت از حریم خصوصی است.

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به موضوع حفاظت ازحریم خصوصی در کافی‌نت‌ها پرداخت و اظهار داشت: گاهی اوقات بنا به دلایلی مجبور می‌شویم به کافی‌نت و یا اماکنی مشابه مانند سایت‌ کامپیوتری دانشگاه‌، مؤسسات و شرکت‌ها که امکان استفاده از اینترنت را به صورت عمومی فراهم می‌کنند، مراجعه کنیم که صرف نظر از دلیل مراجعه، باید بدانید که مراجعه به این گونه مکان‌ها احتمال به خطر افتادن اطلاعات شخصی‌ و حریم خصوصی‌تان را افزایش می‌دهد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: افراد دقت داشته باشند که به منظور افزایش امنیت در اماکن عمومی به هیچ عنوان رمز عبور خود را بر روی مرورگر ذخیره نکنند؛ همچنین پس از اتمام کار حتما از حساب‌های کاربری خود نظیر ایمیل خارج شوند.

وی گفت: افراد برای وارد کردن رمزهای عبور ترجیحا از صفحه کلید مجازی استفاده کنند چراکه احتمال نصب برنامه‌های شنود وجود دارد.

سرهنگ رجبی خاطرنشان کرد: پاک کردن تاریخچه مرورگر و فایل های دانلود شده و شخصی از دیگر اقدامات لازم جهت حفاظت از حریم خصوصی در کافی نت ها است.