نظر کسپرسکی درباره جنگ سایبری اوکراین و روسیه
نظر کسپرسکی درباره جنگ سایبری اوکراین و روسیه
کارشناس ارشد آزمایشگاه کسپرسکی در مورد جنگ سایبری اوکراین علیه روسیه اظهارنظر کرد.

به گزارش سایبربان؛ کارشناس ارشد آزمایشگاه کسپرسکی سرگئی گالاوانوف در آستانه برگزاری مجمع بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ در گفتگو با ریانووستی اعلام کرد تنها فرق جنگ سایبری‌ای که علیه روسیه به را افتاده با سایر جنگ‌‎ها و حملات اینترنتی این است که این جنگ در سطح دولتی از جانب اوکراین هماهنگ می‌شود.

به اعتقاد گالاوانوف، این اولین درگیری نیست که طی آن هکتیویست‌ها فعال می‌شوند. در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۰۸ نیز دقیقاً همین‌طور بود. چیزی مشابه در استونی مشاهده‌شد، زمانی که مجسمه یادبود سرباز آزادی‌بخش را برداشتند و قبرستان سربازان شوروی به‌جای دیگری منتقل شد.

این کارشناس اعلام کرد:این طبیعی است که درگیری‌های نظامی در درگیری‌های اینترنتی با تمام پیامدهای ناشی از آن منعکس می‌شوند. تنها اتفاق جدیدی که پس از ۲۴ فوریه رخ داد این است که یکی از طرفین رسماً اعلام کرد ارتش فناوری اطلاعات تشکیل می‌دهد، از همه دعوت کرد تا به آن ملحق شوند و مرتباً اهدافی را برای حملات مشخص کرد. یک هماهنگی دولتی در سطح وزارت تحول دیجیتال اوکراین انجام شد. چنین چیزی قبلا نبوده است.

به گفته وی، بقیه موارد ازجمله حملات دیداس، انتشار برنامه‌های مخرب و غیره را کارشناسان بارها و بارها مشاهده کرده‌اند و این فقط مربوط به روسیه نبود. درگیری‌های دیگری نیز وجود داشت، مثلاً بین پاکستان و هند، هند و چین، چین و ژاپن.