مجلس آرژانتین هک شد
مجلس آرژانتین هک شد
مجلس آرژانتین هدف یک حمله باج افزاری قرار گرفت.

به گزارش سایبربان؛ مجلس آرژانتین این هفته از یک حمله باج افزاری خبر داد و گفت که سیستم‌عامل داخلی آن‌ها هک شده و اتصال وای فای قطع شده است.

حساب کاربری مجلس این کشور در چندین توییت پیاپی اعلام کرد که این حمله روز یکشنبه شروع شده و شبکه وای فای ساختمان و سایر سیستم‌ها را از بین برده است.

در این توییت ها آمده است که آن‌ها به‌سرعت تدابیر لازم برای تضمین تداوم کار و عدم ایجاد وقفه در کار مجلس را اتخاذ کرده‌اند. آن‌ها گفتند که روز سه‌شنبه قصد داشتند شبکه وای فای را بازیابی کنند و سپس سیستم‌های دیگر را نیز مجدداً آنلاین کنند.

مجلس آرژانتین در ادامه گفت: ما به کمک متخصصین این حوزه در حال کار بر روی مناطق درگیر در این حمله هستیم تا در اسرع وقت بتوانیم به حالت عادی برگردیم.

این حادثه در حال حاضر به چندین سازمان امنیتی و انتظامی در آرژانتین گزارش شده است.

وب‌سایت قوه مقننه آرژانتین همچنان از روز سه‌شنبه بعدازظهر (بر اساس زمان استاندارد شرقی یا همان EST) در دسترس بوده و فعال است. سازمان‌های دولتی آسیب‌دیده به سؤالات درباره بهبود وضعیت پاسخی نداده‌اند.

هیچ گروه باج افزاری مسئولیت این حادثه را بر عهده نگرفته است؛ اما چندین باند در طول سال گذشته دولت‌های سراسر آمریکای مرکزی و جنوبی را هدف قرار داده‌اند.

دادگستری کوردوبا در آرژانتین، ماه گذشته توسط یک گروه باج افزاری مورد حمله قرار گرفت و این در حالی است که دو هفته پیش، تیم واکنش به حوادث امنیت سایبری شیلی اعلام کرد که یک سازمان دولتی ناشناس در حال بررسی یک حمله باج افزاری است که ابزارهای مایکروسافت و سرورهای VMware ESXi این سازمان را هدف قرار داده بود.

در همین حال، جمهوری دومینیکن نیز اعلام کرد که پس از حمله‌ای که به یکی از بخش‌هایش در ۲۶ اوت صورت گرفته است، از دادن هرگونه باج به گروه هکری، امتناع کرده است.

گروه‌های باج افزاری در ماه آوریل، وزیر امور مالی ریودوژانیرو را هدف قرار دادند و در ماه می دولت کاستاریکا را فلج کردند. همچنین چندین شایعه نیز از حمله به دیگر کشورهای آمریکای جنوبی وجود دارد که البته هرگز تأیید نشده‌اند.