فروشندگان شارژ موبایل کلاهبردار از آب درآمدند
فروشندگان شارژ موبایل کلاهبردار از آب درآمدند
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری عاملین راه اندازى صفحه فیشنگ با ترفند خرید شارژ تلفن همراه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: در پی مراجعه شخصی به پلیس فتا پایتخت مبنی بر برداشت غیر مجاز مبلغ پانصد میلیون ریال از حساب بانکى اش، توسط فرد یا افرادى ناشناس، رسیدگى به این پرونده در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: شاکی در ادامه اظهاراتش عنوان کرد جهت خرید شارژ تلفن همراه در فضای مجازی مشغول جستجو بودم که با یک کانال تلگرامی مواجه شدم که مدعی بودند با خرید یک شارژ از سایت یک شارژ هدیه بگیرید،بنده هم بدون توجه به آدرس درگاه پرداخت و اطمینان از هویت گردانندگان آن صفحه اقدام به خرید کردم و پس از وارد کردن اطلاعات محرمانه کارت بانکی با تراکنش ناموفق مواجه شدم و پس از چند لحظه تمام موجودی حسابم را از دست دادم.

وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را آغاز کردند و متوجه شدند افرادی تحت عنوان شارژ بخر هدیه بگیر با ایجاد یک درگاه جعلی پرداخت از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کند.

سرهنگ گودرزی با اشاره به افزایش تعداد شکات به بیش از ۱۵ نفر در زمان رسیدگی به پرونده عنوان داشت: متخصصین سایبری پلیس فتا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ پس از شناسایی مجرمین در فضای مجازی اطلاعات هویتی متهمین را که دو برادر بودند به دست آورده و پس از تشریفات قضایی این افراد در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی این پرونده بیش از هفت میلیارد ریال بوده است خاطر نشان کرد: این شیادان اینترنتی پس از انتقال به پلیس فتا پایتخت با مشاهده مستندات موجود در پرونده بزه انتسابی را پذیرفته و گفتند با ایجاد صفحه جعلی و وعده فروش شارژ به همراه هدیه، ‌قربانیان خود را به سمت درگاه جعلی برده و با به دست آوردن اطلاعات حساب بانکى افراد نسبت به سرقت موجودی حساب قربانیان اقدام نموده اند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: پیامک رمز یکبار مصرف که حاوی اطلاعاتی از تراکنش شامل مبلغ،نوع تراکنش است را با خرید اینترنتی خود مطابقت دهند و به هیچ عنوان فریب تبلیغات اغوا کننده و دروغین خریدهای آنلاین با قیمت های ارزان تر را نخورند و برای انجام یک خرید اینترنتی موفق حتما از سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیک استفاده کنند،همچنین در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolic لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارند.