عملکرد آمریکا پس از تصویب قطعنامه امنیت سایبری
عملکرد آمریکا پس از تصویب قطعنامه امنیت سایبری
آندری کروتسکیخ در مورد عملکرد آمریکا پس از تصویب قطعنامه امنیت سایبری روسیه و آمریکا اظهارنظر کرد.

به گزارش سایبربان؛ در دسامبر ۲۰۲۱ مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه روسیه و آمریکا در مورد عدم استفاده از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات برای اهداف مجرمانه را تصویب و تأیید کرد هنجارهای داوطلبانه و غیر الزام‌آور رفتار مسئولانه کشورها می‌تواند خطرات صلح، امنیت و ثبات بین‌الملل را کاهش دهد. کمک به استفاده از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات برای اهداف صلح‌آمیز و جلوگیری از مناقشات ناشی از استفاده از آن‌ها به نفع همه کشورها است.

مدیر دپارتمان امنیت اطلاعات بین‌الملل وزارت خارجه روسیه آندرِی کروتسکیخ دراین‌باره اعلام کرد آمریکا استانداردهای دوگانه‌ای پس از تصویب قطعنامه نشان داده و با اقداماتی هماهنگ و اتهام‌پراکنی‌های سایبری علیه روسیه این قطعنامه را بی‌اعتبار کرده است.

این مقام دولتی اظهار داشت: استانداردهای دوگانه و دورویی ایالات‌متحده آمریکا بلافاصله پس از تصویب این سند آشکار شد. با حمایت متحدان اروپایی و آسیایی، دولت جو بایدن اقدام به ممانعت از گفتگوی چندجانبه کرد، آن را از مسائل مهم منحرف کرد- مسائل تحکیم صلح و امنیت در فضای دیجیتال از طریق اعتمادسازی، موضوع افزایش پتانسیل کشورها برای حل مشکلات توسعه اجتماعی و اقتصادی. بحث و جست‌وجوی راه‌حل با دستور کار ایدئولوژیک ‌شده جایگزین ‌شد که در پس آن می‌توان ادعای واشنگتن برای نقش داوری در حوزه فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات را مشاهده کرد.

بنا به اظهارات کروتسکیخ، از ماه مارس ۲۰۲۲، آمریکایی‌ها و همفکران آن‌ها با اتهامات سایبری مکرر علیه روسیه، تقریبا این کشور را مسبب همه‌چیز معرفی کردند و بحث درمورد قطعنامه را در سازمان ملل به شیوه‌ای هماهنگ منحرف و به فراموشی سپردند.