<span style='color:#787878;font-size:12px;'>سرهنگ رسول جلیلیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت</span><br/>زنگ خطر اعتیاد سایبری برای کودکان
<span style='color:#787878;font-size:12px;'>سرهنگ رسول جلیلیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت</span><br/>زنگ خطر اعتیاد سایبری برای کودکان
رییس پلیس فتا البرز با اشاره به اینکه زنگ خطر اعتیاد دنیای سایبری برای کودکان واقعیتی انکار ناپذیر است؛ ازخانواده ها خواست مراقب وابستگی اینترنتی فرزندان خود در این محیط باشند چرا که غفلت از این شرایط آسیب های جبران ناپذیری به دنبال دارد.

سرهنگ رسول جلیلیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: والدین برای زمان استفاده فرزندان خود از بستر اینترنت قوانین و مقررات تعیین کنند و چنانچه زمان استفاده از اینترنت توسط والدین کنترل نشود فرزندان دچار آسیب های مانند اعتیاد اینترنتی ، افت تحصیلی ، خطرات جسمی و روحی خواهند شد.

وی اضافه کرد: همراهی و هماهنگی والدین با فرزندان و نظارت بر رفتار و فعالیت سایبری آن‌ها یک ضرورت بوده چرا که ناآگاهی والدین، موجب آسیب ها و تهدیدات گوناگون خواهد شد.

جلیلیان خاطرنشان کرد: افزایش تعاملات خانوادگی یکی از راه های کنترل کودکان در فضای مجازی است و خانواده ها باید برای استفاده کودک از اینترنت زمان معین و هدف در چهارچوب خاص تعیین کنند.

وی یادآورشد: کودکان در وبگردی ها برخی مواقع به موضوعاتی برخورد می کنند که متناسب با سن آن ها نیست که خانواده‌ها باید زمان حضور فرزندان در این فضا ، همه جوانب اعم از تهدید و آسیب را در کنار قابلیت‌های آن مد نظر قرار دهند.

رییس پلیس فتا البرز افزود: امروزه کودکان و نوجوانان زمان زیادی را در روز صرف بازی‌های آنلاین، استفاده از اپلیکیشن‌ها و یا حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و این فعالیت‌ها اغلب به دور از چشم والدین بوده و نظارت دقیقی هم برآنان وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: حضور در فضای مجازی و استفاده از ابزارها و امکانات متنوع آن برای خانواده و فرزندان امری اجتناب‌ ناپذیر است و یکی از روش های محدود کردن فعالیت کودکان در فضای سایبر، استفاده از نرم افزارهای کنترلی مختص کودکان و نوجوانان استفاده کنند.

جلیلیان گفت: ایمن نگه داشتن کودکان در زمان حضور در فضای مجازی، آموزش از سنین کم در خصوص پذیرش مسوولیت فعالیت های سایبری و آگاهی آنان درباره‌ی خطرات فضای مجازی از جمله مسئولیت های مهم خانواده ها است .

وی گفت: بدون شک استفاده بیش از اندازه از اینترنت در زندگی فرزندان خلل ایجاد کرده و باعث بروز اختلالات جسمی و روحی آنها خواهد شد.

وی تاکید کرد: پلیس فتا همواره در حال آگاه سازی خانواده ها و کاربران فضای مجازی از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی است و لازم است خانواده ها نیز افزایش سطح آگاهی و رصد دائم فعالیت های کودکان و نوجوانان در فضای سایبر، از آسیب های احتمالی که متوجه فرزندانشان است، پیشگیری کنند.